Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van jhuijsmans/Einde van een tijdperk... het fornhuis blijft.

Einde van een tijdperk... het fornhuis blijft.

06/07

2013

Einde van een tijdperk... het fornhuis blijft.

- Ingediend door jhuijsmans , op 6 jul 2013 - 5 Reacties -

De kogel is door de 740 kerk, vandaag besloten dat de 740 diesel er toch uit gaat. Hij heeft ruim 1-5 jaar geschorst gestaan in de hoop dat ik tijd en zin zou vinden om een dorpel te vervangen, waarna de rest gedaan zou worden, maar het gaat toch niet gebeuren. De wagen gaat het klokje rond niet halen. De klussen die open stonden:

  • Dorpel rechts vervangen.
    Eerdere schade aan de dorpel is met een flink stuk 2mm dik staal gerepareerd, maar het rooster van de parafan is losgelaten er was erg veel blad in gekomen. Dat heeft haten opgeleverd die gelast zijn, maar de binnendorpel was tocn ook slecht. Vervangende dorpel ligt er al, maar ik ga dit niet meer aanpakken.
  • Uitlaat lek.
    Halfset is op voorraad, maar die kan volgens mij ook onder de 940, scheelt daar weer een deel van de uitlaat. (alleen nog een downpipe en kat vangen)
  • Bestuurdersdeur is doorgerot bij de stijl.
    D'r is een set op voorraad, maar weer een berg werk.
  • Bestuurdersstoel op.
    Idem, op voorraad, geen zin.
  • Van de gordelvangers voor is bij bijde de knop stuk.
  • Kop uitgesteld.
    Reserve D24Tic op voorraad (met te vervangen waterpomp en distributie), naar ook een bak werk.

Daar naast kan ik veel onderdelen in de 940 gebruiken (cruise control, koplampwissers + electr. hoogte verstelling, electr. spiegels, bumperbalk achter, stuurbekrachtigingspomp) en in de 780 diesel (bak, motorsteunen) en loopt de diesel +- 1:12 tegen 1:8.5 van de lpg 940. Met dat verschil in brandstof is de stalling te betalen van de rest.

In deze omstandigheden moet ik toch naar de centen kijken en met 20-30 euro per week minder brandstofkosten en veel minder werk aan de dagelijkse wagen zodat deze tijd in de hobby wagens kan, is dit de enige juiste keuze. (en eigenlijk, stiekum, begint de 940 me wel te bevallen, ook al doet de ECC soms klonk na een leuke bocht naar rechts en vervalt ie in de scandinavische winter stand)

Ik weet nog niet wat het lot wordt van de goude 760 diesel. Deze wagen heeft werk (laswerk en werk aan het blok), maar is wel een echte oude 760. D'r ligt ook een compleer beige lederen interieur voor te wachten. Misschien blijft ie, misschien gaat ie compleet met interieur weg. Ik weet het nog niet, maar aan de dagelijkse wagen gaat vanaf nu andere eisen gesteld worden. (lees geen bodywerk en goedkoop in gebruik)

  • blog van jhuijsmans
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

jhuijsmans
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.