gemengde gevoelens...jantje lacht, jantje huilt
gemengde gevoelens...jantje lacht, jantje huilt
Uiteraard is de sleuteldag weer prima bevallen en heb ik ook daadwerkelijk kunnen sleutelen. Een "nieuwe" startmotor gemonteerd, want tikkietik op de startmotor is ook maar een beperkt houdbare methode. Starten, lopen. Verder het gasklephuis schoongemaakt en opnieuw af laten stellen en de CIS-klep losgehad.Echter een dag later op weg naar mijn oma en op slechts enkele kilometers er vandaan (had al een 25 a 30 km achter de rug) valt de motor terug in toeren, terugschakelen en met het gas geven biedt geen soelaas. Gelukkig nog net een parkeerhaventje kunnen bereiken. Na een aantal keren proberen te starten nog niks. Nog maar een paar keer en toen wilde hij wel lopen. Daar aangekomen de motor op de parkeerplaats nog even laten lopen en en wat gasgegeven met de hand. Niks aan het handje. Vervolgens later op de avond wil ik weer naar huis rijden en de auto start meteen. Echter slaat de motor na nog geen kilometer weer af. Opnieuw starten kan maar daar houd ook alles mee op. Hij start, loopt zijn strartsequence af en slaat af. Daartussen reageert het gas prima. Maar een paar seconden na het starten slaat hij weer af. Auto maar weer naar mijn oma gesleept en ander vervoer geregeld.
Iemand enig idee wat de boosdoener kan zijn ?
- te weinig/veel lucht/brandstof
- brandstofpomprelais
- bedrading/massa ? weet iemand trouwens een mooi adresje voor een zakje vol met mooie roestvrije en liefst roestvaste massapuntjes :P
- stiekem iets misgegaan met het gasklephuis/CIS-klep ( al kan er weinig aan misgaan )
- stelschroef luchtmassameter iets verdraaien ?
andere draadjes betreffende mijn auto: