Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Zelf dampgas-injectie inbouwen?

Zelf dampgas-injectie inbouwen?

Zelf dampgas-injectie inbouwen?

- Ingediend door André Swart , op 13 jan 2011 - 55 Reacties -
Forum: 
LPG

Hallo mede-forummers,

Basisvraag: heeft iemand hier wel eens zelf het injectiesysteem voor dampgas ingebouwd in een 6-in-lijn?

Voorgeschiedenis (mag je overslaan):
Heb alweer twee jaar (geloof ik) mijn 960-2 op LPG-2 via OHG-X1 verdamper en Impco-200 mixer (zat er in toen ik 'm kocht, niet de goedkoopste onderdelen (duurste verdamper bij Vogels), foto's staan bovenaan dit draadje). Na wat sleutelen backfirevrij (tot nu toe).
Pas het systeem laten controleren omdat 'ie niet meer op LPG bleef lopen en ik een garage-mening wilde hebben (want vakkundigheid, daar ontbreekt het hier niet aan (serieus!)). Bevindingen: te arm mengsel, membraan van verdamper blijft af en toe plakken, buitenste cilinders krijgen te arm mengsel (want te lang inlaatspruitstuk). Lektest gedaan op de cilinders: prima.
Drie systeem-opties:
1) reviseren, voor zover dat nog gaat, of gewoon vervangende onderdelen toepassen. Maar dus wel verdamper-ringmixer
2) Vialle LPI inbouwen. Set heb ik al compleet, kan er zo in
3) dampgasinjectie

Mijn meningen (mag je overslaan):
1) goed(koopst)e optie, makkelijkst, snelst. Verdamper met ruim vermogen, zelf af te stellen, lage kosten, weinig backfires (want laatste 20.000km niets)
2) hier op 't forum veel in gebruik, veel tips maar/want ook veel klachten. Over het algemeen onderhoudsgevoelig (= kostengevoelig). Toch niet de (garage)voorkeur, zelfs niet boven optie 1.
3) mooiste systeem, maar duurste inbouw: €1695,- (tijdelijke actie).

Kilometerstand auto ronde de 380.000km.

Op internet speurend zijn er genoeg onderdelen, en zelfs complete inbouwsets, te vinden om zelf dampgasinjectie in te bouwen; deze (€499,-) of deze (GBP255,-), of ...
Her en der misschien nog wat onderdelen nodig maar zo te zien ben je voor onder de €1000,- klaar qua onderdelen, inclusief bij een specialist langs om zes injectoren goed en luchtdicht in je inlaatspruitstuk te monteren (maar ook die specialisten lopen hier rond).

Gaat mij niet om het G3-keurmerk maar om een goede gasinstallatie.
Heeft iemand dat hier wel eens gedaan?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.