Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Alweer schieten maar: Impco of Vialle LPI op 6 cilinder 960?

Alweer schieten maar: Impco of Vialle LPI op 6 cilinder 960?

Alweer schieten maar: Impco of Vialle LPI op 6 cilinder 960?

- Ingediend door André Swart , op 14 nov 2009 - 19 Reacties -
Forum: 
LPG

Hallo Volvisti,

Weer even een schiet-onderwerp van mij, oftewel: spui uw mening!

Voorgeschiedenis: Zit hier met een '96 960 2.5 met deze OHC/Impco-gasinstallatie:

Impco en OHC OHC vapouriser Impco menger

Nu kon ik pas een Vialle LPI-installatie overnemen, maar volgens de plaatselijke gasboer is deze installatie niet zomaar om te keuren naar G3 i.v.m. de onderdelen. Voor G2 staat her en der het keurmerk 67R00, voor G3 67R01, en bij deze installatie is dat dus 00... In het 960-verleden veel backfires gehad, maar sinds ik het inlaattraject heb veranderd, rij ik alweer zo'n 18.000km zonder énige backfire. Hier rondzoekend op Vialle LPI komt die installatie er 'redelijk' storingsgevoelig uit, dus afgezien van het niet krijgen van G3-keurmerk, twijfel ik nu of ik wel over moet op Vialle. Zeer goede ervaringen met Vialle in mijn vorige 940 (300.000km zonder enige backfire), maar dat was 4 cilinders en geen LPI. En na service van de Impco (geschat op €500,-) zal die installatie ook nog wel een tijd meegaan; simpel en minder storingsgevoelig.

Schieten op: OHC/Impco houden of toch Vialle LPI inbouwen?

Er hoeven hier geen ellenlange discussies te ontstaan (mag wel maar is niet de bedoeling van het draadje) aangezien er hier enorm veel info en meningen te vinden zijn over Vialle LPI. Maar dus niet over een OHC/Impco (oeioei, dat laatste alleen al klinkt als 7,5 liter bigblock Amerikaan). Dus wat mij betreft je voor en tegen, en liefst natuurlijk waarom.

Dank en tot later!

André

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.