Alweer schieten maar: Impco of Vialle LPI op 6 cilinder 960?
Alweer schieten maar: Impco of Vialle LPI op 6 cilinder 960?
Hallo Volvisti,
Weer even een schiet-onderwerp van mij, oftewel: spui uw mening!
Voorgeschiedenis: Zit hier met een '96 960 2.5 met deze OHC/Impco-gasinstallatie:
Nu kon ik pas een Vialle LPI-installatie overnemen, maar volgens de plaatselijke gasboer is deze installatie niet zomaar om te keuren naar G3 i.v.m. de onderdelen. Voor G2 staat her en der het keurmerk 67R00, voor G3 67R01, en bij deze installatie is dat dus 00... In het 960-verleden veel backfires gehad, maar sinds ik het inlaattraject heb veranderd, rij ik alweer zo'n 18.000km zonder énige backfire. Hier rondzoekend op Vialle LPI komt die installatie er 'redelijk' storingsgevoelig uit, dus afgezien van het niet krijgen van G3-keurmerk, twijfel ik nu of ik wel over moet op Vialle. Zeer goede ervaringen met Vialle in mijn vorige 940 (300.000km zonder enige backfire), maar dat was 4 cilinders en geen LPI. En na service van de Impco (geschat op €500,-) zal die installatie ook nog wel een tijd meegaan; simpel en minder storingsgevoelig.
Schieten op: OHC/Impco houden of toch Vialle LPI inbouwen?
Er hoeven hier geen ellenlange discussies te ontstaan (mag wel maar is niet de bedoeling van het draadje) aangezien er hier enorm veel info en meningen te vinden zijn over Vialle LPI. Maar dus niet over een OHC/Impco (oeioei, dat laatste alleen al klinkt als 7,5 liter bigblock Amerikaan). Dus wat mij betreft je voor en tegen, en liefst natuurlijk waarom.
Dank en tot later!
André