Rijdend houden
05/02
2010Rijdend houden
Gisteren een kijkje mogen nemen in de werkplaats van Timen. Een garage tot de nok vol met oude onderdelen. Maar, missie geslaagd: een gebruikte oliekoeler gevonden voor de AW71 en een gereedschapje om een onwillige vriesprop uit mijn blok te trekken. Mijn olie is nu gekoeld zodat deze des zomers niet verbrandt, terwijl de koelvloeistof des winters voorverwarmd wordt. Voor mijn Volvo is het dus altijd lente.
Verlanglijst
- Carterontluchting ontstoppen (af en toe spuugt-ie een drupje olie uit)
- stuurhuistandwielen hebben speling (dus ooit vervangen)
- ring/pakking turbo-olieterugloop vervangen
- Luchtfilterhuis 'opvoeren' door tweede gat te openen
- verwarming rechtsonder repareren (blaast nu koud)
Gedaan rond 308.500 km
- MBC aangesloten op 0.6 bar
- turbodruk gauge gemonteerd
- olie + filter ververst
- achter nieuwe blokken + schijven geplaatst
- nieuw luchtfilter
- aantal vacuumslangen vervangen
Gedaan rond 306.000 km
- frisseluchtslang vervangen (was stuk)
- transmissie-olie afgetapt en bijgevuld (ca. 2 L)
- toeter vervangen
- oliekoeler voor AW71 gemonteerd
- elektrische standkachel gemonteerd
Het volgende is gedaan rond 300.000 km
- brandstofpomp (in tank) vervangen (was stuk)
- bougies vernieuwd
- rotor + kap
- aansluitingen elektronica gereinigd
- gat in uitlaat (tweede kast) gelast