Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Luchtslang smelt: opgelost, maar wel Scantech foutje

Luchtslang smelt: opgelost, maar wel Scantech foutje

Luchtslang smelt: opgelost, maar wel Scantech foutje

- Ingediend door jeex , op 8 dec 2009 - 9 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

luchtDe laatste dagen loopt mijn 940 wat onregelmatiger, vooral bij lagere toeren en als het koud is. Hij geeft bovendien minder vermogen. Even afgedaald in de machinekamer en het volgende ontdekt:

De luchtslang tussen luchtfilter en turbo is voor een stukje gesmolten direct achter de aanhechting van de carterventilatie (met verwarmingselement). Er zit dus een flink gat. Gevolg is valse lucht en natuurlijk valse metingen van de LMM. Dat verklaart dus de prestatievermindering en het hogere verbruik van afgelopen weken.

Vlak bij de smeltplek loopt een metalen buisje van het koelsysteem tegen de luchtslang, maar niet op die plek.

 

Die luchtslang vervangen is dus het probleem niet, maar wel de vraag: waardoor kan dat smelten. Zou de lucht van de carterventilatie te sterk worden verwarmd o.i.d? Of gebeurt dit gewoon door ouderdom?

En: heeft iemand nog zo'n slang liggen. of is dit standaard tientjeswerk bij de Brezan?

Meteen gezien dat de luchtfilterkast helemaal niet goed afsluit. Zit maar met een klemmetje dicht - de rest is afgesloten - en aan de achterzijde zit een dikke kier.

Grappig genoeg wil ik in dezelfde slang mijn HHO-ding monteren, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen. Kan dus nog wel met deze oude slang experimenteren en gewoon de HHO-ingang bij het gesmolten gat maken.

TOEVOEGING: ducktape eromen mee gereden. metalen buis geeft idd erg veel hitte. dat zou daar eigenlijk niet moeten lopen. ik heb niet het idee dat de ducktape helpt tegen het inhouden wat-ie doet.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.