Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Hugo De Moor's dagboek

Hugo De Moor's dagboek

31/12

2008

Exit 2008, in 2009 verandert veel

Het jaar loopt hier net zoals bij jullie op zijn einde. 2008 was een jaar dat hier ten huize als en overgangsjaar zal worden aanzien. Ik weet het, wat ik hier zal schrijven heeft niet echt met Volvo te maken, toch niet rechtstreeks, maar eind augustus zijn mijn vrouw in ikzelf tegen iets gebotst dat onze levens grondig zal veranderen.

- Ingediend door Hugo De Moor ,  10 Reacties -

02/08

2006

Morgen shoppen

Gisterenvoormiddag gebeld met de Volvo-dealer. Ik ga binnenkort de achterste remblokken vernieuwen en de twee novimat schokdempers vervangen. Intussen ook de handremschoentjes nazien en de schijfdikte eens meten. Gevraagd of dat ze de betreffende onderdelen binnen hebben, was het antwoord positief behalve de schokdempers. Daar was hij niet zeker van. Het typeplaatje afgelezen, Maar hij was het nog niet zeker. Of ik eens kon langs komen. We moesten toch in Ieper zijn, dus dat kon. Het plaatje werd afgelezen en er werdt gekontroleerd of de stukken binnen waren. Neen dus, maar hij wilde ze bestellen. Ik was akkoord ook kosten ze rond de 320 euro per stuk met btw. Ik hou de auto graag zoals hij is. Hij stelde nog voor om er gewone onder te steken maar dat zie ik lijk niet zitten. Dus, een hele hap uit de portemonee maar ik heb het er voor over. Als ik alles moet vervangen zal het om en bij de 800 euro liggen. Maar ja, wat moet zijn, moet zijn. Het gaat om de veiligheid van ieder die er inzit. Maar je mag dan geen paaltje tegenkomen langs de weg....

- Ingediend door Hugo De Moor ,  Geen reacties -

02/08

2006

Paaltje, geintje, spiegel...

Gisteren was het zover. Ik kom mijn twee kinderen halen van bij hun moeder. Op de terugweg nog eens bij pÃ?©pÃ?© langs geweest om een en ander af te spreken tijdens de vakantie, en dan naar huis lekkere macarroni gaan eten. Blijgemutst reden we naar huis. We reden op een rustige weg waar recent werken zijn geweest. Het merendeel was opgeruimd op een signalisatiepaaltje na. Ik grapte: "Ik ga het paaltje omrijden", en reed er recht naar toe. De kinderen waren aan het lachen, omdat ik dat zei, en er recht naar toe ging. Op het laatste moment draaide ik over en toen, PATS de spiegel. Hij stond naar binnen. Ik keek eens goed en het was van dat, een ster erin. Ik kon mij voor het hoofd slaan. Mijn vriendin haar humeur stond direct onder nul, en het mijn waarschijnlijk nog iets eronder. We zijn met nog weinig woorden verder naar huis gereden met in het achterhoofd wat dit weer gaat kosten....

- Ingediend door Hugo De Moor ,  Geen reacties -

21/06

2006

Geslaagd!

Vandaag met de wagen naar de herkeuringsraad gereden. En hij is erdoor!

Het heeft mij wel een busje brandstofadditief gekost en een experiment met twee sleuteltjes. Ik kreeg de raad om bij het terugschroeven, �©�©n toer in tegenwijzerzin te draaien aan de brandstofpomp. Toen ik de wagen startte sloeg hij onmiddelijk aan maar draaide te traag stationair en bij het gas geven kwam het toerental niet omhoog. Te veel gedraaid dus. Dan maar een halve toer terug gedraaid, en het was al heel wat beter maar bij het proefrijden had ik helemaal geen vermogen. Bij het oprijden van een hele lichte helling kreeg de auto de derde versnelling niet op toeren. Thuis nog een kwart toertje open gedraaid wat al heel wat beter was, maar je voelde dat hij veel vermogen kwijt was. Het was echter genoeg om redelijk deftig op de weg te rijden.

- Ingediend door Hugo De Moor ,  Geen reacties -

15/06

2006

Afgekeurd!

Wat ik vermoede is uitgekomen.

Gisteren is mijn vriendin naar de keuring geweest. Wat ik het meest vermoede is uitgekomen, afgekeurd voor te veel roet in de uitlaatgassen. Ik wist dat vroeger aan de toevoerpomp gedraaid werd om de auto vlugger te doen optrekken om vervolgens de kraan dicht te draaien voor de keuring. Nu rest mij twee mogeljkheden. Ofwel naar de garage om af te stellen, ofwel het zelf wat dicht draaien. De vraag is nu wel waaraan en hoeveel. Ik ga eens neuzen op het forum of ik iets vind. Misschien kwam het eens ter sprake. We zien wel.

- Ingediend door Hugo De Moor ,  Geen reacties -
  • 1
  • 2
  • volgende
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.