940 GLE 1994 Guard Alarm probleem
940 GLE 1994 Guard Alarm probleem
Ik ben de eigenaar van een 940 GLE Estate automaat uit 1994. Tijdens het starten na de vakantie bleek de accu zo ver leeg te zijn dat hij niet aansloeg en het alarm activeerde.
Gelukkig heb ik een startknop onder het dashboard die direct naar de startmotor loopt, maar na het opladen van de auto bleef het alarmsysteem geactiveerd met toeter en alarmlichten.
Het blijkt een Volvo Guard 1 systeem te zijn die helaas ook niet de toeter uitschakeld als je het sleuteltje op de hoorn omdraaid naar onderhoudsstand.
Ik heb geen afstandbedieningen bij de auto en elke morgen wegrijden met alarmlichten die na 5 minuten uitgaan is ook niet alles. De alarmhoorn is wel een stuk stiller met een doek in z'n toeter.
Kan iemand, met een PB om misbruik te voorkomen, laten weten hoe ik dit (bijna) duivelse systeem kan omzeilen zodat het alarm uit is.
De suggesties die ik tot nu heb gevonden betreffen allen oplossingen met een AB die ik niet heb.
Een schema zou zeer welkom zijn want de plaats van de relais is wel te vinden bij de rechter A-stijl. Of is dit al de oplossing voor het doodmaken van het alarmsysteem: gewoon relais eruit halen...
De draad naar de hoorn onder de motorkap doorknippen kan ook voldoende zijn om het alarm voorgoed uit te zetten of is er meer nodig om ook nog de alarmlichten uit te krijgen ?
Omdat dit een later ingebouwd systeem blijkt te zijn heeft hij een aparte voeding, waar haalt hij z'n spanning vandaan behalve de inwendige batterij ?
Ik hoop dat een van jullie een oplossing weet,
Gr, Peter.