Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Recente discussies
    • Tracker
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Agenda 2022
    • Inloggen
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Sitereglement
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Lidmaatschap
    • Activiteiten 2022
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Algemeen/Vragen/940 GLE 1994 Guard Alarm probleem

940 GLE 1994 Guard Alarm probleem

940 GLE 1994 Guard Alarm probleem

- Ingediend door Lincolnpjotr , op 15 aug 2019 - 1 Reacties -
Forum: 
Vragen

Ik ben de eigenaar van een 940 GLE Estate automaat uit 1994. Tijdens het starten na de vakantie bleek de accu zo ver leeg te zijn dat hij niet aansloeg en het alarm activeerde.

Gelukkig heb ik een startknop onder het dashboard die direct naar de startmotor loopt, maar na het opladen van de auto bleef het alarmsysteem geactiveerd met toeter en alarmlichten.

Het blijkt een Volvo Guard 1 systeem te zijn die helaas ook niet de toeter uitschakeld als je het sleuteltje op de hoorn omdraaid naar onderhoudsstand.
Ik heb geen afstandbedieningen bij de auto en elke morgen wegrijden met alarmlichten die na 5 minuten uitgaan is ook niet alles. De alarmhoorn is wel een stuk stiller met een doek in z'n toeter.

Kan iemand, met een PB om misbruik te voorkomen, laten weten hoe ik dit (bijna) duivelse systeem kan omzeilen zodat het alarm uit is.
De suggesties die ik tot nu heb gevonden betreffen allen oplossingen met een AB die ik niet heb.
Een schema zou zeer welkom zijn want de plaats van de relais is wel te vinden bij de rechter A-stijl. Of is dit al de oplossing voor het doodmaken van het alarmsysteem: gewoon relais eruit halen...

De draad naar de hoorn onder de motorkap doorknippen kan ook voldoende zijn om het alarm voorgoed uit te zetten of is er meer nodig om ook nog de alarmlichten uit te krijgen ?
Omdat dit een later ingebouwd systeem blijkt te zijn heeft hij een aparte voeding, waar haalt hij z'n spanning vandaan behalve de inwendige batterij ?

Ik hoop dat een van jullie een oplossing weet,
Gr, Peter.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2745 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • 1995 Volvo 960 - B6254S, inhouden / lambdasonde
    7 aug 2022
  • Lustrum 2022
    6 aug 2022
  • hapert op LPG
    5 aug 2022
  • Schuif ventilator klemt links Volvo 740 GL 1984
    5 aug 2022
  • Te rijk / te arm foutcde 3-2-2
    4 aug 2022

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Zaalheuvelweg 8, 5363TG Velp (NB)

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.