van 940 naar 940 of 960?
van 940 naar 940 of 960?
Dag allen, aan onze 945 (1996, 2.3 LPT, 570.000 km, cylinderkop revisie gedaan bij 540.000) moet helaas nogal wat gebeuren: LPG pomp kapot, scheur in voorruit, stoelverwarming claxon en cruisecontrol werken niet... we overwegen deze om te ruilen voor een jonger, beter exemplaar met wat minder km. Als we iets anders willen, dan een 945 (of 965) uit 1997 of 1998 met minimaal (werkende!) cruisecontrol, airco, LPG. Automaat en leer zijn nice to have. Er zijn er een paar te koop tussen de 3.000 en 5.000 zie ik op gaspedaal.nl en marktplaats. Liefst ruilen we onze huidige auto in, al zal dat minder opleveren dan zelf verkopen; het gedoe aan de deur vermijden we liever.
Paar vragen:
- tips voor goede betrouwbare handelaren die de 940 / 960 weten te waarderen? En zijn er ook handelaren die we beslist links moeten laten liggen?
- als het gaat om betrouwbaarheid icm LPG; wat is beter: de 4-cylinder 2.3, de 6-cylinder 2.5 of 3.0?
- idem maar dan voor rust aan boord; ik las hier op t forum dat de 6-cylinders meer toeren maken?
Mocht er iemand interesse hebben in onze 940, laat even weten via aan PB.
Zjoske en Frans