PRV tuning
PRV tuning
Dag allemaal,
Jullie zullen vast denken, daar heb je er weer zo'n eentje.
Ik heb redelijk gegoogled en Amerikaanse fora gelezen voordat ik deze vraag hier wilde stellen, want Nederlandse info vind ik er niet over.
Binnenkort ga ik een Volvo 780 restaureren en op kenteken zetten, (Binnenkort volgt het voorstelbericht, wanneer die ook echt binnen is :) ) en daarin huist een B280F.
Nu heb ik best wat negatieve tendens gelezen over de V6 blokken, voornamelijk door de problemen met de eerdere lichting. Maar toch vind ik het wel wat hebben zo'n V6.
Ik heb immers ook al een superieure 5 cilinder zonder en een met turbo om van te genieten :)
Hoe krijg je nou zonder turbo toch wat meer vermogen uit deze V6, de blokken zijn tot vele hogere vermogens in staat dan de kleine 150 pk die er nu uit zou komen...
Is het een kwestie van andere nokkenassen en een andere kop?
Is het brandstofsysteem zelf slim genoeg om aan de hand van de lambdasonde meer in te spuiten indien nodig? of zijn er ook ECU aanpassingen nodig?