Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Tuning en motorsport/Ombouw dual naar single mass vliegwiel.

Ombouw dual naar single mass vliegwiel.

Ombouw dual naar single mass vliegwiel.

- Ingediend door AAD940''96 , op 23 aug 2021 - 11 Reacties -
Forum: 
Tuning en motorsport

Al een geruime tijd wil ik het huidige dual massa vliegwiel vervangen voor een enkelmassa vliegwiel. Dit omdat ik vermoed dat het dubbel massa boosdoener is van een nare bijgeluiden en trillingen. Nu heb ik de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen voor de ombouw. Vandaag heb ik het vervangende enkel massa vliegwiel opgehaald (komt van een 240) en heeft de kuiltjes in de zijkant voor de toeren sensor pickup. De drukgroep en koppeling van die 240 heb ik er ook bijgekregen, maar deze gaan voor zover ik weet niet passen in mijn 940. Na mij wat ingelezen te hebben op andere fora las ik dat de koppelingsplaat en drukgroep van een 940 diesel kunnen in combinatie met het enkel massa vliegwiel. Ik sta dus op het punt om deze te bestellen, maar wil graag zeker weten dat dit zonder aanpassingen gaat passen. Het gaat trouwens om deze specifieke onderdelen: Clutch disc 940TDi, organic, 20 splines, 228mm, Sachs p/n: 1862 468 031 & Pressure plate, stock, 228mm, Sachs p/n: 3082 204 033. En zijn er nog andere zaken die ik nodig heb? Toplager, keering meteen meepakken? Andere tips? Dingen waar ik rekening mee moet houden tijdens de ombouw? Ik hoor het allemaal graag!

Met vriendelijke groet, Adriaan.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • whitehorse
  • Piet22
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.