Ombouw dual naar single mass vliegwiel.
Ombouw dual naar single mass vliegwiel.
Al een geruime tijd wil ik het huidige dual massa vliegwiel vervangen voor een enkelmassa vliegwiel. Dit omdat ik vermoed dat het dubbel massa boosdoener is van een nare bijgeluiden en trillingen. Nu heb ik de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met het verzamelen van onderdelen voor de ombouw. Vandaag heb ik het vervangende enkel massa vliegwiel opgehaald (komt van een 240) en heeft de kuiltjes in de zijkant voor de toeren sensor pickup. De drukgroep en koppeling van die 240 heb ik er ook bijgekregen, maar deze gaan voor zover ik weet niet passen in mijn 940. Na mij wat ingelezen te hebben op andere fora las ik dat de koppelingsplaat en drukgroep van een 940 diesel kunnen in combinatie met het enkel massa vliegwiel. Ik sta dus op het punt om deze te bestellen, maar wil graag zeker weten dat dit zonder aanpassingen gaat passen. Het gaat trouwens om deze specifieke onderdelen: Clutch disc 940TDi, organic, 20 splines, 228mm, Sachs p/n: 1862 468 031 & Pressure plate, stock, 228mm, Sachs p/n: 3082 204 033. En zijn er nog andere zaken die ik nodig heb? Toplager, keering meteen meepakken? Andere tips? Dingen waar ik rekening mee moet houden tijdens de ombouw? Ik hoor het allemaal graag!
Met vriendelijke groet, Adriaan.