Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Tuning en motorsport/Fuel-cut & chip - opgelost

Fuel-cut & chip - opgelost

Fuel-cut & chip - opgelost

- Ingediend door newvolvo , op 24 mrt 2017 - 21 Reacties -
Forum: 
Tuning en motorsport

Omdat er genoeg op het forum staat over tunen zal ik het kort houden: laatst een MBC gemonteerd en het luchtfilterhuis meer openingen gegeven. Turbodruk stond rond de 0,55 bar, maar gaanderweg steeds verder opgeschroefd. Laatste keer dat ik een meter aansloot was er een boost spike rond de 1,0 bar. Laatst toen ik reed en hem vloerde hoorde ik als van oudscher de turbo opdraaien, en vervolgens als de turbodruk erin zou horen te komen leek het wel alsof de auto accelereerde, maar dan zonder turbodruk. Dit terwijl je de turbo duidelijk hoorde draaien. Voor zover ik kan zien zit er nergens een vacuum lek. Mijn gok zou zijn een fuel-cut. Mensen die wel eens een fuel-cut hebben ervaren, beschrijf ik het goed? Turbo die wel opdraait maar vervolgens als je de turbo verwacht, een auto die licht stottert en vervolgens geen 'kick' in de rug? Acceleratie zonder turbodruk, maar wel een turbo die opdraait.

Volgende vraag; chips. Welke adviseren jullie en waar zijn deze te koop? Betreft dus een LPT uit 1996 met alleen een MBC en luchtfilterhuis mod. Ben niet van plan boven de 200pk uit te komen.

Bvd!

edit: genoeg gelezen over Blabla chips, maar ben bang dat ik schade aan het blok aanricht. Denk dat een chip redelijk nodig is..

-----------------------------------------------
Huidige stand van zaken: een bougiekabel zat niet goed in de verdeler. Bij vraag naar vermogen stotterde de auto terwijl de turbodruk wel constant bleef. De oplossing was makkelijker dan gedacht!

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2894 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.