Fuel-cut & chip - opgelost
Fuel-cut & chip - opgelost
Omdat er genoeg op het forum staat over tunen zal ik het kort houden: laatst een MBC gemonteerd en het luchtfilterhuis meer openingen gegeven. Turbodruk stond rond de 0,55 bar, maar gaanderweg steeds verder opgeschroefd. Laatste keer dat ik een meter aansloot was er een boost spike rond de 1,0 bar. Laatst toen ik reed en hem vloerde hoorde ik als van oudscher de turbo opdraaien, en vervolgens als de turbodruk erin zou horen te komen leek het wel alsof de auto accelereerde, maar dan zonder turbodruk. Dit terwijl je de turbo duidelijk hoorde draaien. Voor zover ik kan zien zit er nergens een vacuum lek. Mijn gok zou zijn een fuel-cut. Mensen die wel eens een fuel-cut hebben ervaren, beschrijf ik het goed? Turbo die wel opdraait maar vervolgens als je de turbo verwacht, een auto die licht stottert en vervolgens geen 'kick' in de rug? Acceleratie zonder turbodruk, maar wel een turbo die opdraait.
Volgende vraag; chips. Welke adviseren jullie en waar zijn deze te koop? Betreft dus een LPT uit 1996 met alleen een MBC en luchtfilterhuis mod. Ben niet van plan boven de 200pk uit te komen.
Bvd!
edit: genoeg gelezen over Blabla chips, maar ben bang dat ik schade aan het blok aanricht. Denk dat een chip redelijk nodig is..
-----------------------------------------------
Huidige stand van zaken: een bougiekabel zat niet goed in de verdeler. Bij vraag naar vermogen stotterde de auto terwijl de turbodruk wel constant bleef. De oplossing was makkelijker dan gedacht!