Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Tuning en motorsport/Motorwissel: hoe zit dit wettelijk?

Motorwissel: hoe zit dit wettelijk?

Motorwissel: hoe zit dit wettelijk?

- Ingediend door Willem van Stri...
Lid
, op 20 jan 2007
- 28 Reacties -
Forum: 
Tuning en motorsport

Of het helemaal in dit forum thuishoort, betwijfel ik eigenlijk, maar waar anders/

Ik heb het volgende plan:
momenteel heb ik een 940 van 1993, met B230FB motor en LPG G2-installatie.

In de schuur staat een B280E-motor, de V6 dus, die ik in de 940 zou willen leggen. Technisch is dat geen probleem, al heb ik nog wat uitzoekwerk. Wat ik eerst wil weten, is hoe dit wettelijk zit.

De B280E is een "vuile" motor, de 940 heeft een emissiecode U9 en een katalysator. Die katalysator is overigens leeg: dat kan omdat ik vanwege de G2 installatie niet aan een viergastest hoef te voldoen. Vraag is natuiurlijk, of je de motorwissel op deze manier zonder problemen goedgekeurd krijgt.

Tweede punt is de gasinstallatie: die is al heel wat jaartjes oud, en heeft dus niet de juiste keurmerken van tegenwoordig. Maar is dat nodig? Auto staat al op LPG, of wordt bij een keuring voor motor-wissel de eis gesteld dat de LPG-installatie aan de huidige eisen voldoet?

Laat ik hierbij even duidelijk stellen dat er maar een manier is waarop ik dit wil doen, en dat is legaal, met een omkeuring bij de RDW vanwege het gewijzigde technisch gedeelte (en aantal cilinders). Ik zal deze vragen ook eerst bij de RDW stellen, voordat ik ergens aan begin.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.