Dom? Recirculatie of CO of ??
Dom? Recirculatie of CO of ??
De beste wensen, beste Volvoïsten.
Dom? Wellicht stel ik mijn vraag helemaal op de verkeerde plek. Laat maar weten als dat zo is, dan zet ik 'm naar waar ie moet. Ik ben een hele tijd "stil" geweest, maar probeer de draad nu weer op te pakken met onze Volvo en onze vereniging.
"Slofje" moest APK, gekeurd worden in december 2006, aangezien ik bij tante Pos werk is er in de Kerst- en Nieuwjaarsdrukte weinig tijd om even naar de garage te gaan. Uiteindelijk kon ik haar laten keuren op 28 dec, bij: en het spijt me zo, ....bij een Kwikfit in Hoofddorp, (ik heb me lesje geleerd, wees aub mild in uw oordeel). Afgekeurd. Op lekken in de pakking van het spruitstuk en een te hoog CO gehalte, de pakking wilde men niet vervangen, omwege van de bouten. Daarna hele aardige mensen gevonden bij weer een Kwikfit in Beverwijk (O, o, "een ezel stoot zich" enzo. Ik weet het). De pakkingen zijn vervangen, maar de CO is niet naar beneden te brengen, blijft steken op 4,7%.
Ik naar een keuringsstation bij mij in de buurt. De goede man haalt een slangetje uit de carburateur en ik sta als "ezel" te kijken naar het percentage CO, zakt zo naar 0,96%. Slangetje er weer op en hop weer naar 5% of hoger. Eind van dit gedeelte: de beste man heeft "Slofje" APK gekeurd (met het slangetje eraf), na het afrekenen, zei ie "he, ik had nog gezien dat er een slangetje los zat, zal ik even vastmaken".
Ik wil graag naar de sleuteldag in Zaltbommel, na dit bericht ga ik me daarvoor ook aanmelden, met de volgende vragen, overwegingen aan jullie.
Tijdens de zoektocht van deze monteur, kwam o.a. aan het licht dat het recurcilatie-systeem aan de motor veel lekkages vertoont. Op 1 buis (van spruitstuk naar motor) konden we veel uitkomende lucht voelen, op een stuk was zelfs een scheur te bemerken. De buis is nu dicht gesmeerd met een goedje wat lijkt op Dumdum. Op de poetsdag van 2006, in contact gekomen met een van onze leden, hij heeft alle vloeistoffen van de auto vervangen, hem viel ook al de lekkage op aan het recirculatiesysteem. Wat zal ik doen? Recirculatiesysteem verwijderen en "iets" van bouten in het spruitstuk/motor zetten, of een nieuwe buis, in het systeem zetten? En, is dat wat om tijdens de sleuteldag in Zaltbommel te doen?
Zo'n buis: is dat een standaard "iets", waar moet ik zijn om een dergelijke buis (of bouten), te bestellen, Nordicar wellicht of kan ik varen op Zaltbommel? Nordicar noem ik omdat dat voor mij dichtst bij is.
Het uitje met "Slofje" is toch wel Zaltbommel, maak ik gelijk gebruik van de 2e vraag. Ik durf niet zo goed de console te verwijderen, om lampjes aan te brengen bij de bediening van verwarming etc. Is er iemand die dit leest en ook naar Zaltbommel gaat, die mij wellicht wil helpen bij het vervangen van die lampjes.
Met vriendelijke groet,
Arthur en Amy