Afstelling CIS klep?
Afstelling CIS klep?
Sinds kort heb ik met een koude motor (B230FK G3) wat problemen in het laag toeren bereik.
Starten geen probleem, stationair onrustig, maar blijft lopen. Maar wanneer ik gas geef begint de motor te hikken, en stort het toerental in.
De uitlaatgassen ruiken sterk naar pure benzine.
Na zo'n 50 - 100 meter gereden te hebben is het probleem over.
Ik heb reeds de verdelerkap en bogies vervangen, en gisteren heb ik de CIS klep gereinigd. Hierbij viel mij op dat er een afstel schroef aanwezig is voor de ruststand van de klep intestellen. Nu heb ik het idee dat het fixatielak op deze afstelling er niet voor niets zit, dus normaal zal aar niet aan gedraaid hoeven worden,... maar wat mij opviel is dat de klep zover dicht loopt dat er aan de achterzijde van de klep weer een luchtspleet onstaat. Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel?
Daarnaast heb ik een K&N luchtfilter. In de luchtfilter behuizing is een extra poort aangebracht welke direct koude lucht van buiten aanzuigd. Kan de temperatuur van deze koude lucht er voor zorgen dat de motor koud onrustig loopt?
Begin januari gaan wij naar oosterijk, en ik wil dit probleem graag voordien verholpen hebben.
Andre 940 B230FK G3