Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/witte rook, enig koelvloeistof verlies...[edit] oorzaak waarschijnlijk gevonden

witte rook, enig koelvloeistof verlies...[edit] oorzaak waarschijnlijk gevonden

witte rook, enig koelvloeistof verlies...[edit] oorzaak waarschijnlijk gevonden

- Ingediend door Wouter1973 , op 26 dec 2006 - 17 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

bij mijn 740 estate (B230F, lpg, 1990) viel me vandaag op dat het koelwater (dat met koude motor altijd tegen de max stond) ineens tussen MIN en MAX in stond. Bovendien heb ik (ook na een stuk snelweg) witte rook uit de uitlaat. Gee enorm rookgordijn, maar wel wit/grijze rook van een wat groter formaat daneen pluim van 20 cm. Wat op het forum rondgelezen, en gezocht op 'witte rook' en 'koelvloeistof verlies'.

Bovendien vallen de prestaties van mijn 740 me ietwat tegen. Nu begrijp ik dat het geen strepentrekker is op LPG met een ongeblazen B230F, maar bij mijn vorige B230F (eveneens LPG) was ik gewend dat er een duidelijk verschil was tussen halfgas en plankgas, wat felheid van de motor betreft. Dat verschil merk ik nu niet. Verschil tussen halfgas en plankgas op de snelweg zit 'm meer in het geluid. Volgas leidt tot een soort 'keelgeluid', en klinkt daarbij alsof ie lucht tekort komt. Eenmaal op toeren (rond de 2500 a 3000) begint ie dan stevig te trekken, maar het verschil tussen halfgas en plankgas is dan ook minimaal. En tot slot, rond de dop van mijn expansietankje ligt altijd wat koelvloeistof.

Ik ruik geen koelvloeistoflucht onder de motorkap, en de koelvloeistof zelf is ietwat troebel. 

Zijn dit symptomen van een doorgeslagen of lekke koppakking?

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.