Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/weer wat zaken aangepakt bij m'n estate....

weer wat zaken aangepakt bij m'n estate....

weer wat zaken aangepakt bij m'n estate....

- Ingediend door Wouter1973 , op 7 dec 2006 - 2 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Gisteren naar Vaassen geweest vanuit Eindhoven, alwaar ik samen met Timen weer wat zaken heb aangepakt bij de 740 estate.

Lekker buiten geklust, auto op de brug en begonnen met de cardanas. Ik had vooral bij snelheden rond de 80 km/u last van een hinderlijk gedreun en trillingen, waardoor de hoofdverdachte voor mij de cardanas was. Tussenaslager was inderdaad volkomen overleden, waardoor de as op deze plek nauwelijks meer op zijn plaats werd gehouden. Meteen Hardyschijf maar vervangen door een beter exemplaar, die van mij vertoonde een aantal scheuren.

Op het eind van de dag nog even paniek, omdat ik geratel hoorde (en voelde aan de pook) in 1e en derde versnelling. Bleek dat de draadeinden van de bouten in de Hardyschijf een fractie langer waren dan die er oorspronkelijk inzaten, waardoor de schakelstang de draadeinden nét raakte. Was gelukkig een kweste van drie bouten losdraaien en andersom weer vastdraaien.

Hulpkoppelingscilinder lekte, deze ook vervangen.

De katalysator eraf gehaald om dicht te lassen, want deze lekte vooral bij de flens waarmee dit deel middels een klem met pakking op het voorste uitlaatdeel bevestigd zit. De kat bleek overigens volkomen leeg te zijn.

Verder nog CO gemeten, deze bleek aanvankelijk erg hoog maar na enige bijstelling aan de verdamper is het percentage nu redelijk binnen de normen.

 

Helaas nog wel vastgesteld dat de krukaskeerringen lekkage vertonen. Het gaat (voorlopig) niet om enorme plassen olie, maar 't is wel iets om een keer aan te pakken.

Al met al een heel prettig, leerzaam en relaxed dagje, en in elk geval de dingen gedaan die ik op mijn lijstje had staan.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.