koppakking
koppakking

Hallo,
Gisteren in HHW een zg. sniffer boven mijn koelvloeistof gehangen, omdat ik de auto nog maar een week heb, dus niks weet van de achtergrond, en de vloeistof een beetje ondoorzichtig is. Melkachtig wit gekleurd. Bij het testen kwam er veel vloeistof omhoog, dus leek het inderdaad behoorlijk lekke koppakking te zijn. Maar nu thuis nog wat nagedacht, kan het toch ook zijn dat dat komt doordat het kookpunt van vloeistof daalt als je er de druk verlaagd (radiatordop eraf gedraaid) Dus dan gaat het vanzelf borrelen en koken toch?
Ik vond de sniffer-test niet overtuigend, hij moest geel kleuren, maar door de behoorlijke straal vloeistof die eruit bulkte hebben we de meting naar mijn idee niet zo zorgvuldig kunnen doen. Hoewel Maurits, die er toch wel verstand van heeft, de test heeft gedaan, bij warme motor, vraag ik me af kan dat niet beter bij koude motor?
Ik ga denk ik nog een keertje naar de dealer voor een 2nd opinion, vooral omdat de klachten eigenlijk geheel afwezig zijn... Ik heb een prima lopende motor, volgens mij nauwelijk of geen koelvloeistof verlies, maar ja wat kun je zeggen na 800 kilometer sturen?
------Ton-Herman940 Estate 2.3 LPT 1996, 155.000 km