Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Plotseling stilvallen 940 B230FK

Plotseling stilvallen 940 B230FK

Plotseling stilvallen 940 B230FK

- Ingediend door Ad van Houdt , op 10 okt 2006 - 11 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Heeft iemand een mogelijke verklaring voor het volgende verschijnsel?

Mijn auto rijdt sinds ik hem heb prima, zowel op benzine als op gas. Onlangs liep de pomp van de gasinstallatie vast en moest worden vervangen. Heb ik laten doen bij een officiele vialle-dealer. Daar was de prijs ook naar. Gisteren viel midden op een kruispunt ineens de motor uit. Zonder bokken of stoten ineens alles uit.  

Ik reed op gas. Starten op benzine ging niet meer en ook het lampje van de gasschakelaar in het dashboard was uit. Na een minuutje of wat kon ik gewoon weer starten en liep de motor verder weer normaal.

Ik heb de anwb laten komen en die kwamer er ook niet uit. Een dag later gebeurde hetzelfde. Weer kon ik starten na een minuutje wachten. Ik ben aanr de gasboer gereden en die heeft de stekker van de gascomputer logekoppeld zodat ik alleen op benzine kon rijden. Dat leek goed te gaan totdat de boel weer ineens stilviel. Minuutje wachten en ik kon weer verder. Het ligt dus niet aan de gasinstallatie concludeer ik hieruit.

Heeft iemand een verklaring hiervoor? Wordt de benzine computer te warm omdat ik een manual boost controller heb geinstalleerd (0.5 bar)? Als ie is afgekoeld doet ie het weer? Ik kan niks anders verzinnen...want 's ochtends vroeg start ie meteen en als ik op de snelweg zit is er ook geen probleem. Het gebeurt alleen bij korte ritjes waarbij alles flink warm wordt onder de kap (en de computer flink rekent door alle gaswisselingen denk ik).

ik hoop echt dat iemand een idee heeft want ik word hier een beetje moedeloos van.

Groet,  Ad van Houdt

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.