Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/960, schakelaar op automaat.

960, schakelaar op automaat.

960, schakelaar op automaat.

- Ingediend door Robert , op 25 sep 2006 - 30 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

L.S,

Op de automatische versnellingsbak van de 960 is aan de rechterkant (uitlaatkant) een "schakelaar" gemonteerd, die bediend wordt door de keuzehendel. Het is een bekend probleem dat met name de 1996 uitvoeringen weleens storingen geven na 150.000 km. Het euvel is zichtbaar op het dashboard alsook op de console, waarbij de 3 lampjes W/S/E om de beurt aan en uit gaan. Het instructieboekje geeft aan de dealer te bezoeken om het euvel te verhelpen. De keuze die je dan hebt is om het desbetreffende deel van de boardcomputer te laten resetten en/of de schakelaar te laten vervangen door een nieuwe, die waarschijnlijk na verloop van tijd hetzelfde euvel geeft.

Mijn vragen:

1. Wat gaat er nu precies fout met/in die schakelaar in relatie met de computer? Is er sprake van "contact bounce", wat de computer interpreteert als een fout? Er gaat immers niets fout als gevolg van de versnellingsbak. Alleen werkt de lock-up niet meer als gevolg van het defect aan deze schakelaar, wat vooral in de vierde versnelling extra brandstof kost.

2. Waarom hebben juist de 1996 (en latere) uitvoeringen hier last mee en niet de oudere typen?

3. De ervaring leert dat wanneer je keuzehendel zo weinig en voorzichtig mogelijk gebruikt, dus niet onder het rijden in de 3 of in low schakelt, het euvel uitblijft. Dus ook bij het stoppen voor een verkeerslicht de keuzehendel in de stand D laten staan.

4. Indien het contact bounce betreft, is dat dan niet te ondervangen door condensatoren over de verschillende contacten van deze schakelaar te plaatsen, i.p.v. de schakelaar te vernieuwen? Hoe groot zouden die C's dan moeten zijn? Of is er nog een andere oplossing?

5. Kan iemand mij aan zo'n defecte schakelaar helpen? Ik zou wel 'ns in detail naar dit product willen kijken en zo mogelijk contactdrukken willen meten.

Dank je voor je reactie en adviezen.

Met vriendelijke groeten, Robert. 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.