4 maanden, 316.000km: hij staat!
09/08
2006
4 maanden, 316.000km: hij staat!
Eerst mindere leuke nieuws:
Vandaag ontdekte ik een stukje lakschade aan het bijrijdersportier. Waarschijnlijk heeft iemand niet opgelet met zijn deur opendoen. Uiteraard melden we dat niet even netjes, zeker als er gewoon een witte streep van een dikke cm te zien is. Vandaag ben ik dus naar de Brezan geweest om een lakstift te halen. Ik ben benieuwd of het resultaat naar mijn zin is. Verder kwam ik vorige week tot de ontdekking dat mijn monteur vier weken op vakantie is en dat mijn beurt (of die van de auto) dus vier weken later dan gepland uitgevoerd wordt. Jammer, want dit zou zijn eerste beurt worden sinds ik eigenaar ben. Ik zal mijn monteur ook maar eens om korting vragen. Vier weken op vakantie, waar doet hij het van?
Maar er is ook leuk nieuws.
Na enkele weken maar niks te hebben gedaan aan het reservewiel (zie topic) heb ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken en ben, na een en ander uitgemeten en geprobeerd te hebben naar de Praxis gereden. Gelukkig zat er al een moer (M10) op de juiste plek, dus ik had enkel een stukje draadeind en wat moeren nodig. Tijdens dit niet al te moeilijke klusje kwam ik wel twee problemen tegen, namelijk dat ik het draadeind iets krom moest slaan om de boel passend te krijgen en ik kon maar niet uitmaken hoe de hoes om het wiel heen moest (dichte kant naar binnen of naar buiten). Ik heb gekozen voor de dichte kant naar binnen, omdat me dit toch het mooiste/netste leek. Voor iedereen die me dit na wil doen, dit zijn de benodigdheden (alles M10 in mijn geval):
- draadeind 20cm, gebogen op +/- 1/3
- 3 revetten (2 tegen het wiel, 1 tegen de bekleding om het draadeind klem vast te zetten zodat het niet meer draaid en dus "buigt")
- 3 moeren (1 om het draadeind vast te zetten, 2 tegen elkaar aan de raamkant van het wiel, misschien wel overbodig)
- vleugelmoer om het wiel vast te zetten
Natuurlijk heb ik ook foto's gemaakt van deze prachtige creatie: