Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/opvoeren B200FT

opvoeren B200FT

opvoeren B200FT

- Ingediend door MSuidgeest , op 6 aug 2006 - 31 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Alweer een Turbo topic ?

Alweer een Turbo topic !

Ik heb met interesse alle topics gevolgd, internet geraadpleegd en zelfs de beschrijvingen gelezen van de Volvo Turbo Plus Kit. Mijn eigen Turbo is van het type TD04H-13C, made in Japan.

Aangezien ik geen instelbare wastegate heb op mijn B200FT, ben ik een experimentje aangegaan. De wastegate zit vast aan het turbinehuis met 2 bouten. Die bouten heb ik los gedraaid en de wastegate iets naar achteren getrokken. In de vrijgekomen ruimte heb ik 2 ringen gelegd van een milimeter en vervolgens de wastegate weer vast geschroefd. Er wordt (denk ik dan) een beetje getrokken aan de wastegate, terwijl die normaal vrij hangt. De functionele werking van de wastegate heb ik gecontroleerd door met een slangetje druk te zetten op het wastegatehuis.

Welke actie ontstaat er nu ? De wastegate gaat wel open maar omdat het duwende as-je iets verder van de klep afstaat, gaat de wastegate later open. Bij welke druk en hoeveel weet ik niet, want de drukindicator op het dashboard is ook maar zozo.

Wat denken de techneuten hiervan ? Lijkt dit een beetje een actie of is het om te gillen ? Bij een gemaakte proefrit leek het nou ook weer niet dat ik de banden aan het oproken was. Maar eigenlijk wil ik nog eens een goede drukmeter monteren. Ook zou het zomaar kunnen om de wategate sturing van het inlaatspruitstuk te halen : zo ben je de verliezen kwijt die ontstaan in de ladeluchtkoeler.

Graag uw mening.

 

Gr,

Mark I

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.