Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Regeleenheid vervangen ???????

Regeleenheid vervangen ???????

Regeleenheid vervangen ???????

- Ingediend door kuintjes , op 30 jul 2006 - 10 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Na afgelopen week verschillende zaken te hebben getest nogsteeds geen geluk.

Ik heb mijn ecu kastje eruitgehaald en met contact cleaner ingespoten en en er weer opnieuw ingezet.

En wat denk je hij deed het weer na +/- 1 week kon ik weer rijden.

Na een paar testritjes zonder de motor af te zetten werkte hij weer goed. Gelukkig dacht ik.

E�©n van de laatste keren begon het toerental weer te schommelen maar hij bleef nog wel lopen. Na iets gas te hebben gegeven liep hij weer rustig.

De dag erna was er niets aan de hand.

DUS TOCH MAAR ALLES WEER VASTSCHROEVEN .

En de dag daarna Raad maar hij starte weer niet.

Tijdens het starten als hij wel aanslaat start hij op een laag toerental en kruipt dan in een halve minuut naar +/- 650 toeren.

Ik heb zelf al zitten denken nu aan een draadbreukje ergen in de draadboom bij de computer, maar dat verklaart ook weer niet dat schommelen soms in het toerental.

En om nu de ECU te vervangen is precies het gene zoals hiervoor al werd verteld de weg van de minste weerstand, en meestal niet de oplossing van het probleem.

De ecu wordt nu nagekeken door een computerreparateur die hem schoonmaakt en doormeet, maar ik zie ook daar weinig heil in.

De computer bij de volvogarage geeft niets aan, er zijn nu +/- 7 monteurs bij geweest en hij is 2 x uitgelezen.

De een zegt computer

de ander de krukassensor

weer een ander geeft aan dat het massa probleem is. en ga zo maar door.

De ANWB krijgt de auto iedere keer aan de praat.

De een door er een extra accu aan te leggen.

De ander door een extra massa aan te leggen bij de eerste injectie stekker

weer een ander door alleen maar een schroevendraaier tegen het blok aan te houden.

Weer een ander door de benzine dop 1 keer open te draaien.

Weer een ander door snelstart in de luchttoevoer te spuiten.

Ga zo maar door, maar als je het de keer erop probeert lukt datzelfde niet meer.

De bougies zijn mooi schoon.

Vonken doet hij goed,

Benzine krijgt hij.

Luchtmassameter is schoon en goed.

De massa's zijn weer schoongemaakt en alles is blank geschuurd en weer vast gezet.

Wie maar dan ook wie begrijpt er nog iets van. (Ik niet).

Ik sta open voor suggesties, want om nu zo'n fijne wagen weg te doen voor misschien een los contactje of wat dan ook gaat aan mijn hart. Ik rij nu al 4 jaar in deze auto zonder bijzondere dingen, en hoop er nog langer in te kunnen blijven rijden.

De optie die de garage mij geeft is zet er eerst maar een nieuwe computer in �¡ 1000.- euro en als dat niet lukt gaan we alles nakijken en dat kan +/- 2 dagen duren �¡ 70.- euro per uur +/- 1120.- euro als het even tegenzit, en dat noem ik nu niet een leuke en haalbare optie.

Dus volvo kenners wie kan er uitleg geven over deze uitdaging.

Groeten Marc

volvo 940 gl

uit november 1990

 

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.