Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Als je geen koppelingdruk meer hebt........

Als je geen koppelingdruk meer hebt........

Als je geen koppelingdruk meer hebt........

- Ingediend door Willem940 , op 10 jul 2006 - 1 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Na anderhalve week eindelijk het probleem opgelost.

Zoals ik al eerder liet weten bleek er na een ontluchtingspoging geen druk meer in het systeem te krijgen te zijn. Een eerste gedachte was een defecte/lekke cylinder. De werkcylinder bij de bak bleek goed ganbaar, schoon en niet te lekken. Daar kon het dus niet zitten. Dan moest het dus de hoofdkoppelingcylinder zijn.

Aan het binnenwerk zag je echter niets, maar omdat dat geen garantie is voor een lekvrij systeem, hier uiteindelijk maar een nieuwe cylinder voor laten komen. Ontluchten ging toen weer goed en het systeem vulde zich weer netjes met remvloeistof. Maar koppelingsdruk........echt niet!

Veel meer onderdelen zitten er niet in het systeem. Ja, alleen nog de leiding. Maar wat kan daar nu mis mee zijn....toch?

Bij het indrukken zag ik op enig moment dat de slang in de leiding een centimeter of 3 korter werd en een stukje dikker. Raar gezicht hoor! Dus ten einde raad de leiding meegenomen naar een hydraulic specialist en er een nieuw stukje slang tussen laten zetten. En wat denk je? Binnen 5 minuten weer een werkende koppeling. Alle druk die het pedaal moest opbouwen, verdween in de elastieke rubberen slang. Eigenlijk best logisch.

De Volvo dealer had dit nog nooit meegemaakt. Op het forum is op eerdere suggesties in die richting ook al meewarig gereageerd. Maar je ziet: niets is onmogelijk. Zoals Murphy beweerde: 'Alles wat verkeerd kan gaan, zal ook verkeerd gaan'.

Hij doet het weer. Dank aan allen die de moeite hebben genomen even op eerdere berichten te reageren.

Willem

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 4 gebruikers online.

  • stinos
  • mbroeren
  • Adrian
  • Gerard01
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.