welke is het nou?
welke is het nou?
Ik moet nog steeds iets doen aan het feit dat mijn 740 met koude motor niet stationair blijft lopen, zowel in gas- als in benzinestand. Pas na een paar honderd meter blijft ie stationair lopen, als de lambda-regeling het vermoedelijk overneemt. Ondanks dat het me dankzij de automaat gemakkelijk lukt om met iets gas de motor die eerste paar honderd meter aan de praat te houden, lijkt het me erg comfortabel als ie dat zelf doet. De vraag is nu, welke sensor werkt er bij mij niet? Kennelijk 'denkt' de ECU dat de motor warm is, ook al is ie dat niet en besluit om geen extra brandstof in te spuiten bij de koude start. Moet ik nu, van voren gezien, de sensor rechts aan de inlaatkant van het blok vervangen (die ene waar je amper bij kan zonder het inlaatspruitstuk te verwijderen), of de sensor die aan de linkerkant van het blok zit, onderaan?
Gegevens: 740 GL 1989 B230F, Vialle lpg installatie, automaat.