Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Los zittende G3 injectoren

Los zittende G3 injectoren

Los zittende G3 injectoren

- Ingediend door wp001
Lid
, op 2 jul 2006
- 16 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

De vastzetconstructie van de aluminiuminjectorhouder is verre van ideaal. De houder is binnenin de aanzuigbuis gefelst. Daar tussen zit dan een rubberen ring, die de hele zaak beweeglijk maakt. Het gevolg is dat er beweging (speling) tussen  het aluminiumbusje en het spruitstuk komt door het trillen van de motor. Al met al geen goede bevestiging.

Mijn aanpassing is om de aluminiumfelsrand weg te draaien en daar dan een messing draadbus op te persen. De schroefdraad is metrisch fijn: M14*1.25. In het inlaatspruitstuk wordt dan ook schroefdraad getapt. Met succes heb ik loszittende injectoren op deze wijze definitief vastgezet. Als borging voor de schroefdraad gebruik ik Loctite 242, maar door het extra pasmaken van de schroefdraad  is dit alleen maar extra. De rubberen ring wordt dan natuurlijk overbodig.

Bijkomend voordeel van deze schroefdraadconstructie is dat de inspuitrichting volkomen ideaal kan worden ingesteld. Vaak is nu de richting geheel willekeurig, omdat de injector vrij rond kan draaien bij een los zittende constructie.

Timen

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2896 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.