Los zittende G3 injectoren
Los zittende G3 injectoren

De vastzetconstructie van de aluminiuminjectorhouder is verre van ideaal. De houder is binnenin de aanzuigbuis gefelst. Daar tussen zit dan een rubberen ring, die de hele zaak beweeglijk maakt. Het gevolg is dat er beweging (speling) tussen het aluminiumbusje en het spruitstuk komt door het trillen van de motor. Al met al geen goede bevestiging.
Mijn aanpassing is om de aluminiumfelsrand weg te draaien en daar dan een messing draadbus op te persen. De schroefdraad is metrisch fijn: M14*1.25. In het inlaatspruitstuk wordt dan ook schroefdraad getapt. Met succes heb ik loszittende injectoren op deze wijze definitief vastgezet. Als borging voor de schroefdraad gebruik ik Loctite 242, maar door het extra pasmaken van de schroefdraad is dit alleen maar extra. De rubberen ring wordt dan natuurlijk overbodig.
Bijkomend voordeel van deze schroefdraadconstructie is dat de inspuitrichting volkomen ideaal kan worden ingesteld. Vaak is nu de richting geheel willekeurig, omdat de injector vrij rond kan draaien bij een los zittende constructie.
Timen