960 2,5 motorwissel?
960 2,5 motorwissel?

Mensen,
Ik meen ooit eens een stukje gelezen te hebben van Le�´n die in zijn 960 2,5 een andere motor heeft geplaatst. Hier heb ik wat vragen over.
Wat is het geval. Twee weken geleden kreeg ik het vermoeden dat mijn 960 Oxford 2,5 automaat uit �´96 met Vialle LPI bij de vierde cilinder een lekkende koppakking heeft. Vandaag heb ik mijn vermoeden bevestigd middels een CO test. Wordt nu echt ook noodzakelijk actie te ondernemen. Goed, er gaat dus geld uitgegeven worden, maar hoeveel en waaraan...
Aangezien ik altijd al met een schuin oog naar de 3,0 liter versies heb gekeken, zit ik een beetje te dubben. Ben zeer in mijn sas met de uitvoering die ik nu heb. Destijds heb ik speciaal gezocht naar een Oxford in de kleur Blackberry met G3. Maar met een drie liter zou hij helemaal af zijn. Gaat dit echter zondermeer werken?
Alle aansluitpunten voor spruitstukken, motorsteunen, radiateur, aircopomp, dynamo, automaat en alle stekkers met sensoren zullen wel passen. De twee belangrijkste verschillen die ik zo onderken zijn het mogelijke verschil in motormanagement en het differentieel type.
Nu heb ik ergens gelezen dat het motormanagement van de 2,5 gebruikt kan worden voor de aansturing van een 3,0. Hier heb ik echter mijn twijfels over. Kan hier ook geen verdere gegevens over vinden. Eventueel remappen van de computer zou misschien wel werken. En de LPI computer volgt gewoon de bezine computer. Het type differentieel lijkt mij minder problematisch. Een 2,5 wordt standaard wel iets hoger in de toeren gehouden maar dit lijkt me geen probleem met een drie liter. Of toch niet?
Kortom, vragen te over. Graag jullie input qua ervaringen en mogelijkheden.
Gr Marco
P.S. Info over te koop zijnde B6304FS-en van na �´95 is van harte welkom.