Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/960 2,5 motorwissel?

960 2,5 motorwissel?

960 2,5 motorwissel?

- Ingediend door Marco
Lid
, op 28 jun 2006
- 8 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Mensen,

Ik meen ooit eens een stukje gelezen te hebben van Le�´n die in zijn 960 2,5 een andere motor heeft geplaatst. Hier heb ik wat vragen over.

Wat is het geval. Twee weken geleden kreeg ik het vermoeden dat mijn 960 Oxford 2,5 automaat uit �´96 met Vialle LPI bij de vierde cilinder een lekkende koppakking heeft. Vandaag heb ik mijn vermoeden bevestigd middels een CO test. Wordt nu echt ook noodzakelijk actie te ondernemen. Goed, er gaat dus geld uitgegeven worden, maar hoeveel en waaraan...

Aangezien ik altijd al met een schuin oog naar de 3,0 liter versies heb gekeken, zit ik een beetje te dubben. Ben zeer in mijn sas met de uitvoering die ik nu heb. Destijds heb ik speciaal gezocht naar een Oxford in de kleur Blackberry met G3. Maar met een drie liter zou hij helemaal af zijn. Gaat dit echter zondermeer werken?

Alle aansluitpunten voor spruitstukken, motorsteunen, radiateur, aircopomp, dynamo, automaat en alle stekkers met sensoren zullen wel passen. De twee belangrijkste verschillen die ik zo onderken zijn het mogelijke verschil in motormanagement en het differentieel type.

Nu heb ik ergens gelezen dat het motormanagement van de 2,5 gebruikt kan worden voor de aansturing van een 3,0. Hier heb ik echter mijn twijfels over. Kan hier ook geen verdere gegevens over vinden. Eventueel remappen van de computer zou misschien wel werken. En de LPI computer volgt gewoon de bezine computer. Het type differentieel lijkt mij minder problematisch. Een 2,5 wordt standaard wel iets hoger in de toeren gehouden maar dit lijkt me geen probleem met een drie liter. Of toch niet?

Kortom, vragen te over. Graag jullie input qua ervaringen en mogelijkheden.

Gr Marco

P.S. Info over te koop zijnde B6304FS-en van na �´95 is van harte welkom.

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.