Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/resultaat na inbouw mbc

resultaat na inbouw mbc

resultaat na inbouw mbc

- Ingediend door Oldchatterman , op 27 jun 2006 - 14 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Na het lezen van de vele topics hier op het forum over het plaatsen van een mbc om daarmee relatief eenvoudig meer boost te krijgen heb ik besloten om dit zelf ook te gaan doen.

Dit weekend heb ik eerst een drukmeter (merk autostyle) na de gasklep geplaatst om eerst te beoordelen hoe het met de aanwezige druk gesteld is. Deze zat op zo'n 0.3 bar wat volgens mij normaal is bij een B230FK (zou eigenlijk 0.35 bar moeten zijn).

Daarna heb ik de mbc geplaatst tussen de turbo en de waste gate actuator en de druk langzaam opgevoerd naar 0.7 bar piek (gemeten in derde versnelling bij versnelling van 1500 naar 3500 toeren).

Nu ervaar ik ook de boost vooral vanaf zo'n 2700 toeren, het zou alleen prettig zijn als hij nog iets eerder oppakt, is daar nog wat aan te doen? Verder heb ik het idee dat bij het openen van de wastegate de druk te snel weer zakt, is dat normaal of hoort hij langere tijd op druk te blijven?

In de tweede versnelling kom ik niet aan deze hoge drukken en piekt hij onder de 0.5 bar, is dat ook normaal? Zo nee, waar zou dat dat aan kunnen liggen?

Zijn er trouwens nog specifieke problemen te verwachten bij het rijden op LPG (geen lpi)?

 

Mark

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2896 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.