resultaat na inbouw mbc
resultaat na inbouw mbc
Na het lezen van de vele topics hier op het forum over het plaatsen van een mbc om daarmee relatief eenvoudig meer boost te krijgen heb ik besloten om dit zelf ook te gaan doen.
Dit weekend heb ik eerst een drukmeter (merk autostyle) na de gasklep geplaatst om eerst te beoordelen hoe het met de aanwezige druk gesteld is. Deze zat op zo'n 0.3 bar wat volgens mij normaal is bij een B230FK (zou eigenlijk 0.35 bar moeten zijn).
Daarna heb ik de mbc geplaatst tussen de turbo en de waste gate actuator en de druk langzaam opgevoerd naar 0.7 bar piek (gemeten in derde versnelling bij versnelling van 1500 naar 3500 toeren).
Nu ervaar ik ook de boost vooral vanaf zo'n 2700 toeren, het zou alleen prettig zijn als hij nog iets eerder oppakt, is daar nog wat aan te doen? Verder heb ik het idee dat bij het openen van de wastegate de druk te snel weer zakt, is dat normaal of hoort hij langere tijd op druk te blijven?
In de tweede versnelling kom ik niet aan deze hoge drukken en piekt hij onder de 0.5 bar, is dat ook normaal? Zo nee, waar zou dat dat aan kunnen liggen?
Zijn er trouwens nog specifieke problemen te verwachten bij het rijden op LPG (geen lpi)?
Mark