Thuisbrenger en curiositeit
Thuisbrenger en curiositeit
Eerst maar even iets raars wat ik al sinds de aanschaf van de wagen constateer en waar ik maar geen logische verklaring voor kan vinden:
Ik rij om de week van Oisterwijk naar Enschede zonder problemen. Van Enschede naar Oisterwijk echter, gaat bij de tunnel (met rotonde erop) bij Kruiskamp (Den Bosch) bij het lampjes-controle-lampje branden. Even remmen en hij gaat uit en blijft uit. Het is dus elke keer weer raak daar als ik die kuil van die tunnel uitkom. Ik kan me niet bedenken waardoor dit me elke keer weer overkomt en ook elke keer weer daar.
Mijn echte vraag:
De vorige eigenaar gaf de voorkeur aan een LPG tank boven een reservewiel, waardoor ik dus mijn wiel los moet meeslepen. Ik ben daar niet zo heel erg van gecharmeerd (onhandig ivm ruimte, onveilig ivm ongeluk). Ik wil dus het wiel rechts, staand monteren. Het lijkt allemaal niet zo heel erg goed te passen, wat wellicht komt door de maat (195/65). (1) Heeft iemand ervaring met deze montage (en dus tips), (2) gaat dat lukken met een echt wiel of moet ik een thuisbrenger hebben en (3) kan het geen kwaad het wiel staand te monteren, terwijl liggend voorgeschreven is?