Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Is lager dan voorgeschreven stationair toerental probleem?

Is lager dan voorgeschreven stationair toerental probleem?

Is lager dan voorgeschreven stationair toerental probleem?

- Ingediend door Volvokoen , op 22 jun 2006 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Reeds bij de aankoop van mijn 760GLE met B280F-motor 1.5 jaar geleden merkte ik dat de WARME motor stationair een behoorlijk laag toerental draait. Wanneer ik de specificaties check in de bijgeleverde handleiding, in het Repair Manual van Haynes en van de onlangs ontvangen CD-ROMS (Mitchell Company), dan zeggen elk van deze infobronnen dat de motor stationair ca. 750 tpm zou moeten draaien. De mijne geeft duidelijk lager aan. Ik schat 550 tpm.

Mijn vraag is dan ook: kan dit een probleem vormen? Bv. extra slijtage?, hoger brandstofverbruik?

Hoe verloopt het stationair draaien nu: bij het starten van motor draait hij stationair ca. 1100 tpm, naarmate temperatuurwijzertje op iets meer dan een kwart staat, zakt motor naar 550 tpm en begint hij voelbaar, edoch lichtjes te schudden. Wanneer het temperatuurwijzertje op de helft staat, draait motor nog steeds 550 tpm, maar stopt het schudden.

Verder merk ik dat de nog-niet-volledig-opgewarmde motor nogal de neiging heeft om zich te verslikken wanneer ik veel gas geef vanuit stilstand. Dat laatste verdwijnt wanneer de temperatuurmeter op de helft staat en de motor dus op bedrijfstemperatuur is gekomen.

Moet ik me zorgen maken? Moet ik er iets aan doen? Of, hebben jullie zoiets van:"blijf er gewoon vanaf, want het is de moeite niet dit probleem uit te zoeken"?

 

Alvast bedankt,

 

Koen

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2901 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.