Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Hugo De Moor/Operatie vacuumpomp

Operatie vacuumpomp

11/06

2006

Operatie vacuumpomp

- Ingediend door Hugo De Moor
Lid
, op 11 jun 2006
- Geen reacties -

Een tijdje geleden melde ik op het forum dat ik een probleem had met getik door het vacuumpompje in mijn motor. Ik had door middel van het verwijderen van de stoterpen erger kunnen voorkomen. Na enkele reacties kreeg ik een privÃ?©bericht van uit Sommelsdijk. Ik kreeg de aanbieding om voor 40euro een goed werkend pompje af te kopen. Daar bij Volvo Willaert in Ieper zo een nieuw rond de 450 euro kost was dit het overwegen waard om eens een reisje te maken naar ginds. Na enkele heen en weer berichten kwamen we eruit dat ik op zaterdag 27 mei om 17u ging omkomen. Mijn vriendin had dolgraag mee geweest maar moest werken tot 16u. Dus nog even gevraagd of het niet stoorde dat het wat later werd, wat geen probleem leek. Wij vertrokken om 16u20 vanuit Ieper voor een rit van 2u30. Ginds aangekomen werden we opgewacht door Peter Paul Blijleve. Die had ons zien passeren voor zijn huis en ging al klaar bij de deur staan. Wij hadden het juiste adres thuis laten liggen maar hadden wel een routebeschrijving uitgeprint, maar hadden twijfels over het huisnummer. Na een hartelijk welkom, het overhandigen van het blauwe doosje met het voor ons zo belangrijk onderdeel, en twee cola's, in het heel gezellig huis bij P.P. begonnen wij aan onze terugreis. We besloten om een ommetje te maken langs de haven van Antwerpen. Door mijn werk als chauffeur had ik kort ervoor er enkele keren moeten komen. Wij reden langs de Zandvliet- en Berendrechtsluis waar ze net een reuzeschip aan het binnentrekken waren. Daar we dit niet alle dagen te zien krijgen bleven wij er een tijdje kijken hoe die machtige sleepboten zo een mastodont binnen trokken. Enkele kilometer verder reden we langs Lillo-fort. Dit gedeelte Van Lillo is het enige wat overbijft van de gemeente Lillo, een poldergemeente dat in de jaren '60 volledig van de kaart is verdwenen en nu onder 4 meter zand ligt door de haven uitbreiding. Als je ooit eens via de A12 naar Antwerpen rijdt, is het de moeite om langs daar naar de stad te rijden. Na nog een hapje in een Indisch restaurantje reden we toen definitief huiswaarts, waar we rond 02u thuiskwamen.

De dag erna begon het serieuze werk. Het oude pompje moest eruit. Na wat sleutelen en wat peuteren was het eruit en kon 'nieuwe' erin. Maar waar had ik nu die stoterpen  gelegd? Na een kwartiertje zoeken werd het gevonden in een koffertje waar ik het erin had gelegd zodat ik het zeker niet zou kwijt geraken (Ahum). De pen werd erin geplaatst met de platte kant naar de achterzijde en het pomje werd terug geplaatst en het kleppen deksel terug dicht gedaan. Spanning natuurlijk wanneer de motor voor het eerst werd gestart. Gelukkig hoorde ik niets. Geen vervelend getik niet meer maar een normaal draaiende motor. Dan maar een testritje rond de markt, bij het eerste induwen van de rempedaal kwam ik bij het buiten rijden bijn met het hoofd tegen de ruit terecht. Door het  lange rondrijden zonder remservo was ik gewend geraakt van veel druk te geven op de pedaal om te stoppen. Het wende wel om zo rond te rijden maar echt veilig is het niet. Heel tevreden keerde ik terug naar huis en keek ik terug naar een geslaagd weekeind.

Ik wil alle mensen danken die gereageerd hebben op het forum. Vooral dank ik Peter Paul Blijleve om het aanbieden van het pompje.

Mijn invulformulier om mij lid te maken van de vereniging is reeds opgestuurd. Dat beloofde ik aan mezelf als alles goed was verlopen, en dat is het zeker.

Dat was het. Ik groet iedereen die mijn stukje schrijven leest, hopelijk was het niet te saai voor hen.

Tot later eens, Hugo

  • blog van Hugo De Moor

Profiel

Hugo De Moor
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.