940 TDIC, 940 LPT G3 of ....... is een 945 TDIC geworden !!!!!!!
940 TDIC, 940 LPT G3 of ....... is een 945 TDIC geworden !!!!!!!
Momenteel rijden we een 206 SW op benzine voor woon-werk (ca 20.000 km per jaar) en hebben onze Vlo (2.3 16V - 1991) voor hobby (ca 12.000 km per jaar). Eigenlijk wil ik dagelijks in een limousine rijden, dus wordt er nu gedacht aan de vervanging van het volledige wagenpark.
Een aantal vervente gas-stokers zal mij aanraden om gas te rijden om dat dat erg voordelig is, maar mijn "mannetje" vindt gas alleen maar om op te koken. Gelet op het feit dat ik daar alleen maar de prijs van de onderdelen hoef te betalen, neem ik zijn raad hoe dan ook ten harte.
De dieselrijders zullen mij ongetwijfeld zeggen dat de diesel altijd loopt, voldoende trekkracht heeft (ook "onderin") en met het juiste onderhoud heeel veel kilometers zal lopen.
Het wordt een beetje teveel van het goede om de 16V er "bij te blijven rijden", want hoewel ik een "Volvo loving wife" heb, vindt ze voor "rondom huis" een klein autootje toch prettiger. De 206 SW zal waarschijnlijk het veld ruimen. Deze heeft een vrij brede A-stijl waardoor we al een aardig wat "bijna ongelukken" hebben gehad, dus wat we "thuis" neerzetten zien we nog wel.
Het wordt hoogst waarschijnlijk een 940 diesel en ik heb al een tijdje rond gekeken. Kilometerstanden liggen gemiddeld tussen de 325.000 en 450.000. Ook de combinatie met een automaat heb ik gezien. Wie heeft er een ââ?¬Å?lijstjeââ?¬Â met punten waarop te letten bij de aanschaf van een 940 TdIC, eventueel in combinatie met een automaat ?
@Edit : Zelf had ik deze gezien .
@Edit : De link via Autoweek werkt niet meer, via Autotrack kun je deze nog steeds terugvinden (Harm bedankt voorde tip)
Willem V. - Lidnr 583 - 945 '91 B234F - My wife still loves driving her Volvo
_____________________