Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Ontmoeten/Even voorstellen/JP: Van bakstenen met 3 tot 9 ton naar een XC90. Hoe ouder hoe gekker?

JP: Van bakstenen met 3 tot 9 ton naar een XC90. Hoe ouder hoe gekker?

JP: Van bakstenen met 3 tot 9 ton naar een XC90. Hoe ouder hoe gekker?

- Ingediend door JP Elverding , op 4 sep 2024 - 1 Reacties -
Forum: 
Even voorstellen

Ja, na 142, 245, 745, 780, 940 en V70XC staat er nu een nog grotere ge-bak op de oprit.
Om mijn heupen te ontlasten een hogere auto gezocht en, binnen mijn budget, kwam er een XC90 voorbij die ik nu de mijne kan noemen.
Uit 2005 met een kenteken van 2020 (DE-import?) 320.000 op de klok (zelden met zo wening km een volvo gekocht :) ) en ziet er netjes uit.
Levering liep wat uit: Op een donderdagmiddag opgehaald, vrijdag naar de RDW in Veendam voor de kentekenkaart (de eerste lag in de bus toen ik thuis kwam...), tanken en zondag naar Denemarken.

Heenreis viel mee, probleemloos. We zagen wel fileas aan de andere kant, dus extra vroeg terug naar NL, op de volgende vrijdag. 9 i.p.v. 6 uur onderweg, 3 uur langzaam rijden. Mijn lijf had er meer last van dan de volvo die zo ongeveer op de grens om olie begon te vragen. Die laatste 30 kilometer zou wel meevallen dacht ik zo, en dat klopte. 200 ml op 2000 km valt volgens mij wel mee. Komende weken de auto de mijne maken, dus olie en filters vervangen. De rest is kort voor de verkoop al vervangen dus dat schuiven we door naar de volgende beurt. De beruchte, met de D-riem en, voor de liefhebbers, waarschijnlijk ook meteen het PCV potje.

Kortom, in 1978 kocht ik mijn eerste volvo, waarschijnlijk kocht ik in 2024 mijn laatste volvo. Maar zeg nooit nooit.

Mocht ik lucht krijgen van een sleuteldag bij Bosscha dan kom ik even op de koffie :)

Tot ziens
JP

JohnPeter Elverding
van die blauwe geweldenaar die er bij 732.000 mee stopte,

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • reinierverbeek
  • Rob Hiemstra
  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.