JP: Van bakstenen met 3 tot 9 ton naar een XC90. Hoe ouder hoe gekker?
JP: Van bakstenen met 3 tot 9 ton naar een XC90. Hoe ouder hoe gekker?
Ja, na 142, 245, 745, 780, 940 en V70XC staat er nu een nog grotere ge-bak op de oprit.
Om mijn heupen te ontlasten een hogere auto gezocht en, binnen mijn budget, kwam er een XC90 voorbij die ik nu de mijne kan noemen.
Uit 2005 met een kenteken van 2020 (DE-import?) 320.000 op de klok (zelden met zo wening km een volvo gekocht :) ) en ziet er netjes uit.
Levering liep wat uit: Op een donderdagmiddag opgehaald, vrijdag naar de RDW in Veendam voor de kentekenkaart (de eerste lag in de bus toen ik thuis kwam...), tanken en zondag naar Denemarken.
Heenreis viel mee, probleemloos. We zagen wel fileas aan de andere kant, dus extra vroeg terug naar NL, op de volgende vrijdag. 9 i.p.v. 6 uur onderweg, 3 uur langzaam rijden. Mijn lijf had er meer last van dan de volvo die zo ongeveer op de grens om olie begon te vragen. Die laatste 30 kilometer zou wel meevallen dacht ik zo, en dat klopte. 200 ml op 2000 km valt volgens mij wel mee. Komende weken de auto de mijne maken, dus olie en filters vervangen. De rest is kort voor de verkoop al vervangen dus dat schuiven we door naar de volgende beurt. De beruchte, met de D-riem en, voor de liefhebbers, waarschijnlijk ook meteen het PCV potje.
Kortom, in 1978 kocht ik mijn eerste volvo, waarschijnlijk kocht ik in 2024 mijn laatste volvo. Maar zeg nooit nooit.
Mocht ik lucht krijgen van een sleuteldag bij Bosscha dan kom ik even op de koffie :)
Tot ziens
JP
JohnPeter Elverding
van die blauwe geweldenaar die er bij 732.000 mee stopte,