Eerste echt vervelende probleem
22/05
2006
Eerste echt vervelende probleem
Ik was, zoals altijd, probleemloos naar mijn werk gereden. �s Avonds start ik de B280F en hij start onmiddellijk en draait vlot stationair. Maar, wanneer ik wil vertrekken, stokt hij plots en geraakt hij niet vooruit. Ik geef wat meer gas en plots schiet hij bijna volle kracht vooruit. Wat is dit nu weer? Tja, ik had zoveel problemen met mijn vorige 740 gehad, dat ik nu supergevoelig was voor elke grote kost aan motor of ander noodzakelijke reparatie. Toch eventjes doorgereden, maar het was niet te doen. Auto langs de kant gezet en ANWB gebeld. 20 minuutjes later stond er een vriendelijke man onder de motorkap te kijken. Hmm, hij kon het ook niet vinden, maar hij vermoedde dat het een elektrisch probleem was. Hij zou achter mij aan naar huis rijden, zodat er geen ongelukken optreden. Eenmaal thuis gekomen een whiskey genomen, want ik was doodzenuwachtig geworden�die ellende van die 740 lag nog te vers in mijn geheugen. Ik volgende dag met horten en stoten naar de dealer. Na 30 minuten zegt de monteur dat hij ns een andere luchtmassameter (LMM) wou uitproberen, maar dat er alleen maar een voor een 240 voorradig is en deze is heel wat kleiner dan die voor mijn B280F-motor. Dus, zoekt de man verder, maar vindt niks. We besloten de motor toch even af te leggen, nadat we zagen dat de uitlaat midden onder de auto roodgloeiend was!!! De hele queeste heeft ca. 2 uur geduurd totdat de monteur ten einde raad toch maar die LMM voor die 240 erop zette en toen liep de motor heel wat vlotter. Had hij dat toch maar onmiddellijk gedaan�nu moest ik ca. 2.5 uur arbeid betalen L
Kost onderdelen: luchtmassameter (nr. 8602795): 210.00 Euro
Kost arbeid: storing zoeken en vervangen LMM: 151.70 Euro