Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van Volvokoen/Eerste echt vervelende probleem

Eerste echt vervelende probleem

22/05

2006

Eerste echt vervelende probleem

- Ingediend door Volvokoen , op 22 mei 2006 - Geen reacties -

Ik was, zoals altijd, probleemloos naar mijn werk gereden. �s Avonds start ik de B280F en hij start onmiddellijk en draait vlot stationair. Maar, wanneer ik wil vertrekken, stokt hij plots en geraakt hij niet vooruit. Ik geef wat meer gas en plots schiet hij bijna volle kracht vooruit. Wat is dit nu weer? Tja, ik had zoveel problemen met mijn vorige 740 gehad, dat ik nu supergevoelig was voor elke grote kost aan motor of ander noodzakelijke reparatie. Toch eventjes doorgereden, maar het was niet te doen. Auto langs de kant gezet en ANWB gebeld. 20 minuutjes later stond er een vriendelijke man onder de motorkap te kijken. Hmm, hij kon het ook niet vinden, maar hij vermoedde dat het een elektrisch probleem was. Hij zou achter mij aan naar huis rijden, zodat er geen ongelukken optreden. Eenmaal thuis gekomen een whiskey genomen, want ik was doodzenuwachtig geworden�die ellende van die 740 lag nog te vers in mijn geheugen. Ik volgende dag met horten en stoten naar de dealer. Na 30 minuten zegt de monteur dat hij ns een andere luchtmassameter (LMM) wou uitproberen, maar dat er alleen maar een voor een 240 voorradig is en deze is heel wat kleiner dan die voor mijn B280F-motor. Dus, zoekt de man verder, maar vindt niks. We besloten de motor toch even af te leggen, nadat we zagen dat de uitlaat midden onder de auto roodgloeiend was!!! De hele queeste heeft ca. 2 uur geduurd totdat de monteur ten einde raad toch maar die LMM voor die 240 erop zette en toen liep de motor heel wat vlotter. Had hij dat toch maar onmiddellijk gedaan�nu moest ik ca. 2.5 uur arbeid betalen L
Kost onderdelen: luchtmassameter (nr. 8602795): 210.00 Euro
Kost arbeid: storing zoeken en vervangen LMM: 151.70 Euro

  • blog van Volvokoen

Profiel

Volvokoen
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.