Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Lekkende injector(s) ?

Lekkende injector(s) ?

Lekkende injector(s) ?

- Ingediend door wdonders , op 10 mei 2023 - 10 Reacties -
Forum: 
LPG

Mijn 1996 940 met Vialle LPi systeem doet het op zich prima.
Ik heb de auto pas 2 maanden en vanaf het begin dat ik hem heb, was het starten met warme motor (halfuurtje of uurtje stilstaan) wat lastig;
Ik moest dan tijdens het starten even het gas aantippen zodat ie aansloeg.
Daarna loopt motor meteen rustig en netjes stationair en verder niets meer aan de hand,

Echter nu, een maandje verder wordt het erger: Ik moet langer doorstarten en het gaspedaal lang ingetrapt houden voordat i wil aanslaan.
Vandaag was het toppunt tot nu toe: De auto had 2 dagen stilgestaan en de startmotor moest ik ecth wel 10 seconden laten draaien met ingetrapt gaspedaal voordat ie sputterend en twijfelend aansloeg.
Nadat ie aanslaat verder geen problemen, meteen netjes en rustig stationair.

Als ik de motor dan uitzet, en na enkele seconden weer start, gaat dat zoals het hoort, zonder het gaspedaal aan te raken.

Omdat ik op dit moment ook nog een andere haast identieke 940 heb (1997), had ik al een paar dingetjes uitgewisseld om zaken uit te sluiten zoals LMM, brandstofrelais (witte) en benzinedrukregelaar, nog voordat het duidelijk was dat het toch echt een lekkende injector zou moeten zijn..
De injectoren zijn overigens voorzien van een groene stip.
Ik was van plan het lpg/benzine onderbrekingsrelais ook even te wisselen, maar die van de andere auto mist een van de twee stekkers en is op een alternatieve manier aangesloten op de kabelboom.. even omwisselen is dus nog niet zo makkelijk.
Tijdens cranken zie ik de naald van de toerenteller bewegen, dus de krukas-sensor zal niet het probleem zjin (ziet er erg nieuw uit, heb 'm gemeten en meette tussen pin 2 en 3 zo'n 180 ohm, tussen 2 en 1 echter open circuit?
Is deze sensor dubbel uitgevoerd voor de zekerheid? vervangen toch maar een keer doen..)

Mijn vraagjes nu:
Zou het misschien ook en lekkende benzine injector kunnen zijn?
Ik wil het LPG systeem voor een paar dagen helemaal uitschakelen om te kijken of ik het startprobleem enkel op benzine ook heb.
Ik heb gelezen dat ik dan de 4 zekeringen voor de injectoren eruit moet halen, en nog ergens eentje?
Waar zit deze 5e zekering dan? (en waar herken ik 'm aan?)

LPG specialist Mesman in Son zie ik hier wel eens voorbij komen op het forum. Ik woon in Eindhoven en Mesman zit op 10 minuten rijden.
Ik heb echter ook gelezen dan Timen Smit een eigen / betere en permanente oplossing heeft voor het verhelpen van lekkende injectoren, dus dat klinkt al meteen goed (of heb ik het mis?)

Door mijn verhaal lijk ik zowaar haast een expert, maar ben nog echt een leek op sleutelgebied, dus de LPG injectoren wisselen tussen de twee auto's heb ik niet eens overwogen :-)
Momenteel wil mijn vriending niet in de auto rijden omdat ze bang is 'm niet meer te kunnen starten, dus ik wil liefst niet te lang wachten met een oplossing

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • wp001
  • Cuspidaat
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.