Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/MULTILINK TYPE 1 - hoek draagarm??

MULTILINK TYPE 1 - hoek draagarm??

MULTILINK TYPE 1 - hoek draagarm??

- Ingediend door 960 B204FT
Lid
, op 22 sep 2021
- 11 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

In het voor mijn 960 helaas niet bruikbare werkplaatshandboek van de multi-link type 2 (met bladveer) staat aangegeven onder welke hoek de draagarm in de ophangbeugel moet worden bevestigd (afbeelding). Op onze site heb ik ooit eens een Engelse versie van het werkplaatshandboek multi-link type 1 (met schroefveren) gedownload. Maar daarin staat niets vermeld over de juiste hoek van de draagarm. Bij demontage staat slechts vermeld 'Let op de relatieve positie van beugel en arm. De instructie bij montage (nieuwe bussen in geperst): draagarm en beugel in correcte hoek. Maar nergens, ook niet in de overige gegevens, staat vermeld wat die juiste hoek moet zijn. Hoewel de vorm van beide armen en de bevestigingspositie van de schokdempers sterk afwijken, kan ik de aanwijzingen voor de multi-link type 2 wel min of meer toepassen op type 1. De afstand van het scharnierpunt tot het bevestigingspunt van de schokbreker (op type 2) opmeten en die afstand markeren op de draagarm type 1. Dan de in het werkplaatshandboek type 2 aangegeven verticale afstand van 68 mm (plus-minus 3 mm) vanaf een horizontale lijn ten opzichte van de bovenkant van de beugel instellen. Als het gemarkeerde, denkbeeldige schokbrekerpunt 68 mm is verwijderd van die horizontale lijn, staat de draagarm in de juiste hoek en kan worden vastgezet.

Mocht iemand een beter, meer simpele manier weten of de juiste hoek voor draagarm type 1 kennen, dan houd ik mij aanbevolen.

 

Adriaan

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.