Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/B230 motor alleen op lpg rijden?

B230 motor alleen op lpg rijden?

B230 motor alleen op lpg rijden?

- Ingediend door Gydomatra , op 1 jun 2020 - 12 Reacties -
Forum: 
LPG

Ik las laatst een stukje over een Matra Murena die op LPG liep met wat aanpassingen en daarbij beter presteerde dan benzine.

http://www.iwemalpg.com/Matra_Murena22.htm

Deze persoon heeft een 65 mm throtte body geplaatst op het inlaatspruitstuk en een soort van lambda regeling icm de lpg stelschroef.

Resultaat zou 20% meer pk en/of koppel geven en een gunstiger verbruik.

Alles sprak mij erg aan en ik zou zoiets ook wel willen voor mijn 245 van 1978.

Ik had het volgende bedacht:

- B230 blok vanwege de hogere compressieverhouding van 10.5 op 1
- 108 liter lpg donut tank onder de laadvloer met een nett0 lpg volume van 86 liter
- Alles benzine delen in auto en op motor verwijderen. Alleen rijden op lpg. Vanwege grote tank niet bang om stil te staan zonder lpg.
- Throtte body kopen via alie
https://nl.aliexpress.com/item/328754845...

- M47 bak en gps snelheidsmeter monteren
- Lambda regeling icm stelschroef lpg monteren
- Ontsteking vroeger zetten ivm lpg
- ontsteking overzetten van cilinderkop naar zijkant blok.

Mijn doel is om het simpel , betrouwbaar en economisch te maken met een vermogen van 145 a 150 pk en een verbruik van 1 op 10 km op lpg.

Maar ik heb wel wat twijfels/vragen.

Hoe vroeg zou ik de ontsteking moeten zetten voor lpg?
B230k blok is prima, maar kan last hebben van kantelende zuigers. Misschien toch een ander blok?
Zou zuigerkoeling iets uitmaken als ik altijd op lpg rij?
Als ik de compressieverhouding wil verhogen, hoe hoog zou ik kunnen gaan voor lpg gebruik?

Misschien heb ik nog meer dingen over het hoofd gezien?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • Cuspidaat
  • noppen20
  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.