Gisteren mijn witte schoonheid opgehaald, de eerste vragen.
Gisteren mijn witte schoonheid opgehaald, de eerste vragen.
Nou, gisteren was het dan zover, ik ben nu officieel Volvo bezitter! Wat een plezier heb ik al gehad zeg, de terugrit naar huis. In deze auto wil je niet hard rijden, je bent dan veel te snel waar je zijn moet .
Zoals in de kletshoek beloofd hier de gegevens:
VIN nummer: YV1945853M211046
wat betekend: Estate, B230FB, M47 5 bak, bouwjaar 1991, made in Gent.
Kleurcode 189, dus wit. (meer ivoor vind ik, niet hard wit)
Kenteken: ZG-44-KD
Foto's volgen morgen, maar het is een beauty! Hoe kan ik trouwens aan de hand van bovenstaande gegevens de historie van de auto achterhalen? Overigens is de auto tot 210.000 km netjes bij de Volvo dealer in onderhoud geweest.
Nu is mij bij het poetsen vandaag helaas wel opgevallen dat het kleine spatje roest bovenop het achterportier aan de linker kant wel wat meer dan een spatje is. Onder het rubber blijkt redelijk wat roest te zitten. Niet rot, maar toch. Hoe kan ik dit het beste verhelpen? Ik kan de loszittende roest natuurlijk wegkrabben, en een roeststoppend middel gebruiken, en daarna lakken. Of is compleet weghalen met de dremel beter? Probleem is hier dan de bereikbaarheid.
Nog een puntje van aandacht is het paneel op de achterklep. Deze zit met klikverbindingen vast, maar helaas zijn er hier twee van afgebroken. ���©n kant zit nu dus los. Is er iemand die weet hoe dit elegant is op te lossen? Als iemand een intacht zwart paneel over heeft is dat natuurlijk helemaal mooi!
Groet, Foppe