Knock sensor issues
Knock sensor issues
Ik heb sinds enige tijd een steeds terugkomende foutmelding van de EZK mbt de knocksensor: 1-4-3. "Knock sensor signal absent or faulty Faulty wiring to/from/in the knock sensor Poor acceleration, low power, high fuel cons."
Zodra je de 3000 toeren bereikt krijg je de foutcode en dan is het rijden op LPG niet meer te doen en op benzine is het ook geen feest. Dat klopt wel omdat het ontstekings moment vervroegd wordt als bescherming en die 3000 toeren is ook wel terug te vinden.
Rijdend op benzine alleen treedt het probleem ook op, dus lijkt niet 1,2,3 aan LPG gelinkt te zijn.
Vorige week heb ik, ook omdat ik een probleem met LPI heb, voor de zekerheid alle ontstekingscomponenten vervangen (bougies, kabels, verdeler, rotor) maar ook een nieuwe klopsensor, al was het maar omdat de oude ook alweer 22 jaar oud is. E.e.a leek even mooi te lopen maar zodra je de 3000 toeren bereikt krijg ik weer de foutcode
Volgende verdachte component:bekabeling naar EZK. Heb de bekabeling doorgemeten van sensorconnector naar kabelboom connector bij de linker voorpoot: OK
Van connector naar EZK:OK. Dus hele pad OK.
Ook EZK vervangen voor een andere (Goldbox).
Helaas, helaas, zelfs bij stationair even naar de 3000 toeren en hoppa 1-4-3, dus geen verandering/verbetering.
Ik ben nu even los. Wellicht dat iemand nog een lumineus idee heeft waar dit aan kan liggen