Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Knock sensor issues

Knock sensor issues

Knock sensor issues

- Ingediend door Hein Wolda
Lid
, op 2 jun 2019
- 21 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ik heb sinds enige tijd een steeds terugkomende foutmelding van de EZK mbt de knocksensor: 1-4-3. "Knock sensor signal absent or faulty Faulty wiring to/from/in the knock sensor Poor acceleration, low power, high fuel cons."

Zodra je de 3000 toeren bereikt krijg je de foutcode en dan is het rijden op LPG niet meer te doen en op benzine is het ook geen feest. Dat klopt wel omdat het ontstekings moment vervroegd wordt als bescherming en die 3000 toeren is ook wel terug te vinden.
Rijdend op benzine alleen treedt het probleem ook op, dus lijkt niet 1,2,3 aan LPG gelinkt te zijn.

Vorige week heb ik, ook omdat ik een probleem met LPI heb, voor de zekerheid alle ontstekingscomponenten vervangen (bougies, kabels, verdeler, rotor) maar ook een nieuwe klopsensor, al was het maar omdat de oude ook alweer 22 jaar oud is. E.e.a leek even mooi te lopen maar zodra je de 3000 toeren bereikt krijg ik weer de foutcode

Volgende verdachte component:bekabeling naar EZK. Heb de bekabeling doorgemeten van sensorconnector naar kabelboom connector bij de linker voorpoot: OK
Van connector naar EZK:OK. Dus hele pad OK.

Ook EZK vervangen voor een andere (Goldbox).

Helaas, helaas, zelfs bij stationair even naar de 3000 toeren en hoppa 1-4-3, dus geen verandering/verbetering.

Ik ben nu even los. Wellicht dat iemand nog een lumineus idee heeft waar dit aan kan liggen

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.