940 2.3 lpi , wij voelen er veel voor...
940 2.3 lpi , wij voelen er veel voor...
Goedendag,
Na jaren lang met een Volvo (eerst 340,dan 360 en nu 740 ) te hebben gereden en nu naar ca 3,5 jaar trouwe dienst van huidige 740GL 2.3i Estate op naar een andere Volvo.
Onlangs bij een lokale dealer, die ik goed ken en mijn huidige 740 volledig in onderhoud heeft, heb ik een mooie 940 2.3 lpt lpi Estate gezien, ( sweden '97 staat in de ruiten ?) en kentekenafgifte april 1998. De auto heeft 420.000km gereden en is voorzien van:
airco
lederen bekleding
abs
lpg twin inbouwtank ( op plaats van reservewiel )
De dealer vertelde mij dat de auto als taxi op de weg is gekomen ( staat ook vermeld op het kenteken !).
Ook vertelde hij mij dat ca 75.000 km geleden een nieuwe/gereviseerde kop geplaatst is.
Het is mijn bedoeling om daar morgen nog een keer te kijken en een afspraak te maken voor een proefrit.
De auto staat nu geregistreerd voor LPG, daar wil ik graag een G-3 goedkeuring op hebben. Zal daarom de VIN-codeopschrijven en kijken in de database of dit een motortype betreft die (vrij) eenvoudig over te schrijven is naar G-3
Wij blijven ( zoon, vrouw en ik ) ons verbazen over het rij-gemak ( draaicirkel !)en rijcomfort van deze auto's. Toen dus geopperd werd om een andere auto aan te schaffen was de keuze redelijk 'beperkt'.....;-)). Heel iets anders dan onze 'skelter'( Peugeot 205 1.4 ).
Het gebruik van de auto zal hoofdzakelijk bestaan uit redelijk korte ritten, b.v. 5 tot 7 km naar de stad en terug. Langere ritten alleen als wij vrij zijn en/of vakantie. Verwacht rond 8.000 tot 10.000 km. per jaar te rijden.
Zijn er nog bijzondere zaken waar je op moet letten, behalve de 'normale' zaken zoals: roestplekken, eventuele schade(herstel), remmen, uitlijning, rustig lopen van de motor, conditie airco....?
Groeten,
Steef van Dijk