Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Rillingen en af en toe schokken bij stoplicht 960 over. Definitief!

Rillingen en af en toe schokken bij stoplicht 960 over. Definitief!

Rillingen en af en toe schokken bij stoplicht 960 over. Definitief!

- Ingediend door robertm
LidErelid
, op 10 sep 2017
- 11 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Allen,

Ben al lang niet meer actief geweest op het forum maar dit wil ik jullie niet onthouden. Mijn beide 960's hadden last van af en toe rillingen bij stationair. Een jaar geleden heeft een bobine de geest gegeven en liep op 5 cilinders en heb deze vervangen door 1 die ik nog had liggen. Maanden geleden ging mijn B6254 weer kuren vertonen van af toe (t)rillen. Ik werd het helemaal zat. Het doorsolderen van de kabels op de bobines heeft geholpen maar was niet de hoofdoorzaak. Ik heb uiteindelijk 6 nieuwe bobines gekocht aan de prijs van 508Euro incl BTW. Ik kan u vertellen dat dit het problem was. De motor is zelfs stiller geworden en merk dat ik op de snelweg het gas ietsje minder ver hoef in te trappen. Geen schudden meer van de motor en af en toe op 5 cilinders lopen bij een stoplicht. De motor loopt nu al vier maanden als een zonnetje en is ECHT NOG stiller geworden. Dat is geen grapje.
Die bobines hebben een eindige levensduur. Niet zo raar als ik er achteraf over nadenk: het wordt pis en pis heet boven op de cilinderkop en de isolatie in de bobine laat het geleidelijk afweten door die grote hitte; de bobine slaat inwendig af en toe door en ik vermoed nu door de mooie loop van de motor, dat de bobines ook inwendig lekken op den duur, de spanning wordt lang niet zo hoog meer. Let wel: de spanningen zijn 20-30kV dat is geen kattepis. En hitte en tijd en hoogspanning.... dat is verwering op den duur. De vonk is dus niet meer wat het moest zijn.

Die 508euro was het zonder meer waard. Een goede tip misschien.
Ja.. 960's zijn dure auto's om in te rijden. Niet zo zeer het brandstofverbuik en de wegenbelasting maar het onderhoud. Ik heb schat ik sinds ik deze auto 3 jaar geleden heb gekocht meer dan 3000Euro aan onderdelen en ondehoud ingestoken. Ik wil het niet weten en uitrekenen... Moet ook niet want het zijn heerlijke en mooie auto's. Mijn 760's waren stukken goedkoper.
PS: omdat ik de vorige kabels had op de bobines had gesoldeerd moest ik dat nu ook weer doen; de stekkertjes had ik toen afgeknipt. Het solderen op de nieuwe bobines ging zonder problemen (geen oxidatie van de pennen van de bobine).

Groet,

Robert

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.