Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/B230K; cilinderkop kapot, of toch niet?!

B230K; cilinderkop kapot, of toch niet?!

B230K; cilinderkop kapot, of toch niet?!

- Ingediend door Mrk , op 15 jun 2017 - 18 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Heren (of zijn er ook dames? :-p),

Vorig weekend hebben we pech gehad met onze Volvo 740 GL '87, B230K. Tijdens het rijden (we reden ca. 140km/u) hoorden we plotseling een harde ratel en was het vermogen ineens een stuk minder. We hebben de auto aan de kant gezet, bij lage toerentallen schudde de motor behoorlijk, maar was de ratel weg; hij liep waarschijnlijk op 3 cilinders omdat er een klep kapot zou zijn (vandaar de ratel), dit is ook wat de meneer van de Wegenwacht mij vertelde.

Vanavond heb ik de cilinderkop er af gehaald, eigenlijk verwachtte ik een ravage en dacht ik dat ik er in het gunstigste geval vanaf zou komen met een cilinderkopwissel, eigenlijk had ik verwacht dat de zuiger ook kapot was omdat ik de gelukkige eigenaar ben van een Heron cilinderkop. Vreemd genoeg zag ik helemaal geen schade. Twee zaken vielen mij wel op:
- Zuiger 4 kon ik erg makkelijk schoonmaken vergeleken met de rest
- Het leek er op dat er een stukje koppakking miste tussen cilinder 3 en 4 (zwart 'bruggetje' van aanslag)

Is volgende verklaring plausibel?:
- Geen verbranding in cilinder 4, zuiger is makkelijk schoon te maken door de onverbrande benzine (bougiekabels/doppen hebben hun beste tijd wel gehad).
- De motor liep slecht/schudde door het op 3 cilinders draaien
- De 'ratel' bij hogere toerentallen was geen mechanische ratel, maar een ontbranding op een verkeerde plek/moment; backfires

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2903 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.