Aansluitingen automatische versnellingsbak ?
Aansluitingen automatische versnellingsbak ?
Hallo,
Weet er soms iemand welke aansluitingen dat precies zijn bij een automatische versnellingsbak ? Ik bedoel de aansluitingen van de leidingen (zie foto) onderaan het blok in motorruimte, waarvan de ene leiding rechtstreeks naar de oliekoeler gaat en de andere gaat naar de externe koeler via de oliekoeler in de radiator.
De grote aansluiting past met een sleutel 22 en lijkt mij metrische draad te zijn (M14 of iets anders ??? ) , de kleine aansluiting is los te schroeven met een sleutel 17 en is fijnere draad, geen idee welk type ?
Zou dit moeten (willen) weten om zo 2 slangen op maat te laten maken naar ext. koeler.
De reden dat ik het vraag is, omdat ik een performance radiator zou plaatsen maar die zijn alleen beschikbaar voor manuele auto's (niet voor automaten) ... Dus de koeler in de radiator is er dan niet meer, en ineens dan een grotere externe Setrab plaatsen om de bak-olie te koelen.
Een bijkomende vraag : mag / kan ik dan zomaar de oliekoeler in de radiator overboord gooien ? Wat is deze zijn functie eigenlijk (ik denk in het begin de bak-olie snel op temperatuur brengen dmv stralingswarmte van de KVL / nadien koelen van de bak-olie door de rijwind samen met de externe kleine koeler) ?
Een andere oplossing is alles zo laten en evt de externe bak-koeler vervangen door een Setrab (huidige heeft beste tijd gehad) en een Nissens automaat radiator steken ... maar ik wil af van het feit dat die oliekoeler samen in de radiator zit (= olielekkage naar KVL toe op termijn vermijden ....)
Alvast bedankt ;-)