Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Aansluitingen automatische versnellingsbak ?

Aansluitingen automatische versnellingsbak ?

Aansluitingen automatische versnellingsbak ?

- Ingediend door Karinsky
Lid
, op 5 apr 2017
- 7 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo,
Weet er soms iemand welke aansluitingen dat precies zijn bij een automatische versnellingsbak ? Ik bedoel de aansluitingen van de leidingen (zie foto) onderaan het blok in motorruimte, waarvan de ene leiding rechtstreeks naar de oliekoeler gaat en de andere gaat naar de externe koeler via de oliekoeler in de radiator.
De grote aansluiting past met een sleutel 22 en lijkt mij metrische draad te zijn (M14 of iets anders ??? ) , de kleine aansluiting is los te schroeven met een sleutel 17 en is fijnere draad, geen idee welk type ?
Zou dit moeten (willen) weten om zo 2 slangen op maat te laten maken naar ext. koeler.

De reden dat ik het vraag is, omdat ik een performance radiator zou plaatsen maar die zijn alleen beschikbaar voor manuele auto's (niet voor automaten) ... Dus de koeler in de radiator is er dan niet meer, en ineens dan een grotere externe Setrab plaatsen om de bak-olie te koelen.

Een bijkomende vraag : mag / kan ik dan zomaar de oliekoeler in de radiator overboord gooien ? Wat is deze zijn functie eigenlijk (ik denk in het begin de bak-olie snel op temperatuur brengen dmv stralingswarmte van de KVL / nadien koelen van de bak-olie door de rijwind samen met de externe kleine koeler) ?

Een andere oplossing is alles zo laten en evt de externe bak-koeler vervangen door een Setrab (huidige heeft beste tijd gehad) en een Nissens automaat radiator steken ... maar ik wil af van het feit dat die oliekoeler samen in de radiator zit (= olielekkage naar KVL toe op termijn vermijden ....)

Alvast bedankt ;-)

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.