Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/How to vervangen gescheurde versnellingsbakrubber 4 in lijn 744 bwjr 1986

How to vervangen gescheurde versnellingsbakrubber 4 in lijn 744 bwjr 1986

How to vervangen gescheurde versnellingsbakrubber 4 in lijn 744 bwjr 1986

- Ingediend door federervolvo
Lid
, op 20 jun 2015
- 4 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Benodigheden
- Garagekrik
- Twee as-steunen (LV en RV)
- Dopsleutels, ringsleutel en steeksleutel 14 en 17
- WD 40
- Nieuw rubber 1273714
- Twee bakstenen

Duur; ongeveer 2 uur

Zet de auto bij de achterbanden vast met de twee bakstenen. Krik de auto LV en RV op en zet die op assteunen. Zet de garagekrik onder de versnellingsbak en til die een ietjes omhoog zodat je het rubber iets ziet bewegen. Laat deze krik staan. Schroef de achterste moer los van het rubber (mt 17). Schroef daarna het subframe waar het rubber in zit los (4 schroeven, mt 14). Die bij de uitlaat zitten er schuin in gedraaid! Haal het subframe nu los. Draai nu de ijzeren plaat los waar het rubber nog aan vast zit aan de versnellingsbak (mt 17); dit zijn lange schroeven. Nu heb je het versnellingsbakrubber op een ijzeren plaat. Nu moet de moer aan de achterkant losmaken; deze kan je stevig vastzitten (mt 17). WD-40 doet dan wonderen na effe intrekken. Het rubberblok kan je na het verwijderen van deze moer los maken. Daarna alles monteren in omgekeerde volgorde. Let wel op de lengtes van de positie van het rubber goed moet zitten op de ijzeren plaat.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.