How to vervangen gescheurde versnellingsbakrubber 4 in lijn 744 bwjr 1986
How to vervangen gescheurde versnellingsbakrubber 4 in lijn 744 bwjr 1986
Benodigheden
- Garagekrik
- Twee as-steunen (LV en RV)
- Dopsleutels, ringsleutel en steeksleutel 14 en 17
- WD 40
- Nieuw rubber 1273714
- Twee bakstenen
Duur; ongeveer 2 uur
Zet de auto bij de achterbanden vast met de twee bakstenen. Krik de auto LV en RV op en zet die op assteunen. Zet de garagekrik onder de versnellingsbak en til die een ietjes omhoog zodat je het rubber iets ziet bewegen. Laat deze krik staan. Schroef de achterste moer los van het rubber (mt 17). Schroef daarna het subframe waar het rubber in zit los (4 schroeven, mt 14). Die bij de uitlaat zitten er schuin in gedraaid! Haal het subframe nu los. Draai nu de ijzeren plaat los waar het rubber nog aan vast zit aan de versnellingsbak (mt 17); dit zijn lange schroeven. Nu heb je het versnellingsbakrubber op een ijzeren plaat. Nu moet de moer aan de achterkant losmaken; deze kan je stevig vastzitten (mt 17). WD-40 doet dan wonderen na effe intrekken. Het rubberblok kan je na het verwijderen van deze moer los maken. Daarna alles monteren in omgekeerde volgorde. Let wel op de lengtes van de positie van het rubber goed moet zitten op de ijzeren plaat.