Volvo 940 op de brug
Volvo 940 op de brug
Beste mensen,
Sinds 7 jaar ben ik in het bezit van een 940 Polar estate uit 1994. Gekocht met kmst. 62K, intussen op 206K op LPG. Prima auto, behalve de airco dan...
Intussen is reeds condensor vervangen, vorig jaar verdamper, droger en een slang. Dit jaar echter geen teken van leven. Pomp bleek wel te werken, dus terug naar de reparateur van vorig jaar. Bleek een solderfoutje te zijn geweest inde nieuwe slang. Dus slang vervangen, afgeperst en weer afgevuld. Dat was garantie. Keurig toch? CoolCar in Uden is de naam.
Twee weken voor dit akkefietje auto voor beurt en APK bij de garage geweest. Ik bezoek altijd een gespecialiseerd adres bij mij in de buurt. Beurt leverde niet zoveel bijzonders op, maar toen de auto bij de aircoboer op de brug stond viel me op dat de dorpels enige indeuking en verbuiging van de lasrand vertoonden. Volgens mij wordt dit veroorzaakt door het omhoogbrengen met rubberblokken op een brug. En dan niet de blokken onder de kriksteunen, maar andere plek. De voorganger van mijn 940, een 740 uit 1986, was ook al zo toegetakeld door een bandenhandel van bedenkelijke statuur.
Bij de aircoboer stond alles op de juiste plek. Dus navraag gedaan bij de garage van de APK/beurt. En jawel, dat doen we al jaren zo, dat doen ze elders ook, nog nooit problemen mee gehad, als je dorpel verrot is dan krijg je dat etc etc. Ik vind het niet zo'n overtuigend verhaal. Maar wie heeft er nu gelijk?
Graag je reactie, een 740/940 liefhebber moet dit toch ook eens bij de hand gehad hebben.
groet, Bart