Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Remklauw vervangen

Remklauw vervangen

Remklauw vervangen

- Ingediend door martijn_940 , op 11 feb 2015 - 5 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Goedemorgen,

Tijdens het vervangen van de voorste remschijven en remblokken bleken de stofhoezen van de remzuigers in verregaande staat van ontbinding te verkeren.
Omdat ik zo geen vervangende delen voorhanden had heb ik op hoop van zegen de remzuigers terug geduwd en alles weer in elkaar gezet. Helaas maakt de auto bij wat sterker afremmen nu vanzelf een uitwijkmanoeuvre naar rechts.
Tijd dus voor werk aan de remklauwen. Inmiddels heb ik een knap setje remklauwen gevonden die ik het liefste zelf wil monteren.

In alle documentatie die ik gevonden heb staat beschreven dat de remslangen (4x stuks want Bendix klauwen) ter plaatse van de koppelingen met de metalen remleidingen losgenomen moeten worden. Tevens lees ik overal dat dit een klusje is wat voorzichting moet gebeuren omdat je gemakkelijk een leiding verbuigt of een moer ronddraait. Eigenwijs als ik ben heb ik gekeken naar de mogelijkheid om de remslang direct aan de remklauw los te nemen. Niet alleen omdat deze verbinding er behoorlijk robuust uitziet, maar ook omdat dit veel beter toegankelijk is.

Wanneer ik naar de koppeling tussen de remklauw en de remslang kijk lijkt het mij dat de remslang kan draaien ten opzichte van remklauw waardoor ik deze ook aan de remklauw los zou moeten kunnen nemen.
Zie ik iets over het hoofd? En zijn er nog tips bij het vervangen van de remklauwen?

Alvast bedankt.

Groet,

Martijn

Volvo 940, 1992, B230F, 160.000 km

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Kogelman
  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2899 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.